پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
برخلاف سایر مراسم ها که مدیران اقدام به افتتاح می نمایند ، یکی از سالمندان این مرکز برای افتتاح و بریدن روبان دعوت شد...
شعارسال: با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور مرکز نگهداری سالمندان طلوع همدلی در شهرستان کارون افتتاح شد.

نکته جالب این مراسم این بود که برخلاف سایر مراسم ها که مدیران اقدام به افتتاح می نمایند ، یکی از سالمندان این مرکز برای افتتاح و بریدن روبان دعوت شد

در آئین افتتاحیه این مرکز دکتر انوشیروان محسنی بند پی گفت: با افزایش جمعیت سالمندی کشور مواجه هستیم و تقریبا8ونیم درصد جمعیت کشور سالمند هستند و پیش بینی می شود که تا سال2025 میلادی به12 درصدو تا2050 میلادی به 25 درصد برسد ،یعنی جمعیت زیر 15 سال و بالای65 به یک اندازه می شوند.

وی افزود: بنابراین هر کشوری از امروز به فکر این پدیده جهانی که یک واقعیت اجتماعی است نباشد وخود را آماده نکند و نظام برنامه ریزی را به پدیده سالمند شدن جمعیت معطوف نکند قطع یقین با چالش و بحران مواجه می شود.

محسنی بند پی بیان کرد: با توجه به اینکه سازمان بهزیستی کشور بعنوان سازمانی که به لحاظ تولیتی عهده دار این مسئولیت است ،دبیر خانه شورای عالی سالمندان در این سازمان استقرار دارد و تمام تلاش خود را بکار گرفته تا بتواند سند همه جانبه سالمندان را در برنامه ریزیهای خود داشته باشد که الحمداله این سند آماده شده که در دستور کار هیئت دولت قرار دارد و نگاه عمیق دولت تدبیر و امید نسبت به مسائل اجتماعی چه در بعد سالمندی و چه در بعد معلولان و خدمات رفاهی که برای همه آحاد جامعه در بحث استقرار عدالت اجتماعی در برنامه ها خود دارد برای اولین بار بود که در ردیف اعتبارات بودجه ما دو ردیف را در ذیل اعتبارات سازمان بهزیستی کشور در رابطه با سالمندان توانستیم اعتبار کسب کنیم هرچند رقم آن خیلی بالا نبود ولی همین که دولت برای اولین بار مسئله سالمندان را بعنوان یک پدیده و یک واقعیت پذیرفت و در ذیل اعتبارات سازمان بهزیستی فعالیتها یش را مشخص کرد نشان دهنده توجه عمیق دولت است و انشالا که بتوانیم نسبت به اجرایی کردن سیاستهای دولت در حمایت همه جانبه از اقشاری که نیازمند دریافت خدمات تخصصی ما هستند موفق شویم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن اعلام آمادگی سازمان گفت:انتظار داریم همه دستگاهها همکاری فرا بخشی و بین بخشی با سازمان داشته باشند تا پروژه هایی را در شهرستان کارون دنبال کنیم و شرایطی را فراهم کنیم که در بررسی علل آسیبها ،علل شیوع و علل بروزآنها و توقف رشد این آسیبها در این منطقه موفق شویم و همچنین از خدمات علمی و تخصصی سازمان برخوردار شوند.

مدیر کل بهزیستی خوزستان در این مراسم گفت: این مرکزکه فاز اول آن می باشد در زیربنایی به مساحت2360 متر مربع در دوطبقه با 20سالن آسایشگاه و ظرفیت 110 نفرساخته شده است.

غلامرضا صدیق راد افزود : بهزیستی خوزستان در حال حاضر حدود23267 نفر از مددجویان تحت پوشش خود را افراد بالای 60 سال تشکیل میدهد و این آمار نسبت به سال گذشته نزدیک به 2000 نفر افزایش داشته است در سال گذشته یعنی تا پایان شهریور 94 آمار افراد بالای 60 سال بهزیستی خوزستان 21092 بوده است.

وی افزود: هم اکنون تعداد 16503 نفر تحت پوشش امور اجتماعی و مستمری بگیر هستند و 6764 نفر آنها معلول و در حوزه توانبخشی می باشند ؛ که تعداد 1890 نفر آنها متاهل هستند وحدود 4760 نفر آنها مجرد،یا مطلقه ویا همسر فوت شده هستند .

صدیق راد گفت: سازمان بهزیستی علاوه بر خدمات حمایتی و رفاهی به سالمندان کمک های نقدی مانند وام مسکن ویا کمک هزینه ودیعه مسکن ، کمک هزینه ایاب و ذهاب،و... وکمک های غیر نقدی پوشاک ، مواد غذایی ، بن کالاوغیره ،خدمات توانبخشی و توانپزشکی مثل دریافت وسایل کمک توانبخشی مانند عصا،ویلچر،تشک مواج و.... ، وسایل مصرفی پزشکی مانند وسایل پانسمان و پوشاک و... است.

مدیر کل بهزیستی در پایان گفت: هفت مرکز نگهداری و توانبخشی شبانه روزی سالمندان ،4 مرکز روزانهو 5 مرکز ارائه خدمات ویزیت در منزل در استان تحت نظارت بهزیستی فعالیت میکنند که در این مراکز بویژه به سالمندان کم بضاعت و ناتوان خدمات را ارائه می دشود که در کل تعداد760 نفر در مراکز توانبخشی اعم از شبانه روزی ، روزانه و ویزیت در منزل خدمت دریافت می کنندکه به تفکیک 400 نفر در مراکز شبانه روزی غیردولتی مستقر هستند، تعداد 160 نفر در مراکز روزانه توانبخشی خدمات دریافت میکنند، و تعداد 200 نفر در مراکز توانبخشی خدمت در منزل یا ویزیت در منزل خدمات دریافت میدارند،که تعداد523 نفرازسالمندان این نوع مراکز ازیارانه استفاده می کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی شوشان، تاریخ انتشار: شنبه 22 آبان 1395، کدخبر: ۵۸۸۲۴، www.shooshan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
0
0
باید از این نوع فرهنگ ها در کشور رواج پیدا کند. کشور نیازمند ساخت فرهنگی و اخلاقی است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین