پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۴۵۷
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر شش مرکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان در استان فعالیت می‌کند که ۱۳۶ نفر از خدمات این مراکز بهره‌مند می‌شوند .

شعار سال: علی عرب نژاد با بیان اینکه سالمندان باور ارزش‌های وجودی خانواده و جامعه هستند، گفت: در فرهنگ اسلامی و ایرانی، دوران پیری به صورت "کمال، حکمت، خردمندی و فرزانگی" تلقی می‌شود و به همین دلیل به عنوان مرحله‌ای موثر و گرانقدر در زندگی به‌حساب می‌آیند .

وی ادامه داد: در حال حاضر شش مرکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان در استان فعالیت می‌کند که ۱۳۶ نفر از خدمات این مراکز بهره‌مند می‌شوند .

مدیر کل بهزیستی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه یارانه مراکز با توجه به درجه‌بندی آنان متفاوت است، گفت: سالمندان و معلولینی که از بیماری‌های خاص رنج می‌برند مبلغ ۶۷۲ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند .

عرب‌نژاد به فعالیت چهار مرکز ویزیت در منزل ویژه سالمندان اشاره کرد و افزود: این مراکز به ۸۹ سالمند خدماتی از قبیل فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، روانشناسی، مددکاری، پرستاری و پزشکی ارائه می‌دهد .

وی اظهارکرد: در حال حاضر ۱۵۲ سالمند در شش مرکز روزانه سالمندان نگهداری می‌شوند که بابت هر سالمند ۳۸۱ هزار تومان یارانه به این مراکز واریز می‌شود .

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی به تهدیدهای دوره سالمندی اشاره و تصریح کرد: نبود امکانات رفاهی و تفریحی ویژه سالمندان، پراکندگی نقاط شهری و روستایی استان از جمله این تهدیدها است .

عرب‌نژاد با اشاره به عدم پوشش بیمه سالمندان در مناطق شهری، ادامه داد: عدم برآورده شدن انتظارات سالمندان از سیستم بهداشتی، عدم وجود متخصصین طب سنتی و عدم مناسب‌سازی اماکن و معابر برای دسترسی راحت سالمندان را از دیگر تهدیدهای این دوره است .

وی با بیان اینکه حساس‌سازی رسانه‌های جمعی در مورد مفهوم سالمندی به همراه تکریم و تبلیغ این مفهوم در خروجی آنان برای جامعه موثر است، افزود: برگزاری دوره‌های کوتاه مدت طب سالمندان برای پزشکان عمومی شاغل در دستگاه‌ها، تقویت نهادهای مردمی مرتبط، تقویت فعالیت‌های بنیاد فرزانگان، تهیه اطلاعات مربوط به سالمندان کشور و وجود سالمندان نخبه به عنوان الگوی توانمند نمونه‌ای از پیشنهادات در این خصوص است .

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 23 مهر 96، کد مطلب: 967-7814-5:www.birjand.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین