پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۷۳۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: کلینیک ویژه سالمندان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در نزدیکی کلینیک امام رضا(ع) برای خدمات درمانی به سالمندان در دست اقدام است.

شعار سال: بهروز رفیعی شامگاه سه‌شنبه در مراسم شب یلدای سالمندان بهزیستی اظهار داشت: براساس سازمان بهداشت جهانی هر فردی که سن آن به 60 سال برسد سالمند است و سن 60 تا 69 سال به‌عنوان سالمند جوان، 70 تا 80 سالمند پیر و بالای 80 سال به‌عنوان کهنسال شناخته شده‌اند و همچنین سن 19 تا 45 سال جوانی و 45 تا 60 سال در رده میانسالی قرار دارند.

وی افزود: در بحث سالمندی آنچه که اهمیت دارد رفتار با سالمند و مراقبت شخص سالمند از خودش است که در این بحث سالمند باید برای مراقبت از خود در ابتدایی‌ترین مراحل فعالیت بدنی را هر روز داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: سیگار و مواد مخدر در تمام مراحل سنی مضر است که این ضرر و زیان در سالمندان پررنگ‌تر دیده می‌شود و سالمندان و خانواده‌های آنها باید بدانند که هیچ چیزی ارزش سلامتی را ندارد.

رفیعی بیان کرد: به هیچ عنوان نباید بهسالمندان استرس وارد شود چون در مرحله سنی این افراد مرگ ناگهانی به وفور دیده می‌شود که بیشتر آن براساس استرس‌ها شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: بهزیستی استان با همکاری موسسات خیریه به ویژه موسسه خیریه الحسینی اقداماتی را انجام داده که یکی از این اقدامات ایجاد کلینیک جامع توانبحشی است و این مرکز با پیشرفته‌ترین تجهیزات و دستگاه‌ها به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های موسسه خیریه سالمندان استان مرکزی است که درآمد حاصل از آن صرف امور نگهداری سالمندان مرکز می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی عنوان کرد: کلینیک ویژه سالمندان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ترجیحا در نزدیکی کلینیک امام رضا(ع) برای خدمت درمانی به سالمندان در دست اقدام است و همچنین ایجاد مراکز خدمات رفاهی از جمله آژانس، مایحتاج، پزشک و تمام نیازهای عمومی و خصوصی سالمندان هم در دستور کار بهزیستی است که تلاش داریم تا پایان امسال به اتمام برسد.

مدیرعامل بنیاد فرزانگان اراک هم در این مراسم گفت: یلدا یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است و شب یلدا به‌عنوان بلندترین شب سال عنوان شده است.

فاطمه بنی‌کعبی بیان کرد: بنیاد فرزانگان بنابر سازمان بهداشت جهانی نمادی از فرهنگ‌ها است و به عبارتی وظایف فرهنگی، رفاهی و گردشگری سالمندان را برعهده دارد و در بحث مراکز و نگهداری سالمندان ورودی ندارد.

وی اضافه کرد: با توجه به سخن پیامبر(ص) که می‌فرمایند فرد سالخورده در میان خانواده‌اش چون پیامبر در میان امتش است، از مسئولان تقاضا داریم که نگاه ویژه‌ای به این افراد داشتهباشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت خبر فوری، تاریخ 29 آذر 96، کد مطلب: 235550: www.khabarfoori.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین