پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۳۸
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
هوشنگ اعلم - عضو هیات مدیره انجمن پیشکسوتان مطبوعات - هدف از راه‌اندازی این انجمن را ارتقاء جایگاه ارزشی اصحاب رسانه‌ دانست و جزئیاتی را درباره‌ی روند ثبت‌نام روزنامه‌نگاران پیشکسوت مطرح کرد.

شعار سال: این روزنامه‌نگار پیشکسوت با حضور در نمایشگاه مطبوعات درباره‌ی مراحل راه‌اندازی انجمن پیشکسوتان مطبوعات و ثبت‌نام روزنامه‌نگاران پیشکسوت در این انجمن گفت: قرار است به زودی در آذر ماه فراخوان عمومی را در روزنامه اطلاعات منتشر کنیم و تمامی روزنامه‌نگارانی که شامل عنوان پیشکسوت می‌شوند و ۳۰ سال سابقه کار مستمر دارند، دعوت شوند تا عضو این انجمن بشوند.

او ادامه داد: بسیاری از روزنامه‌نگاران در حال حاضر در این انجمن ثبت‌نام کرده‌اند، اما شورایی قرار است تشکیل شود تا تشخیص دهد این روزنامه‌نگاران مشمول پیشکسوتی هستند یا نه؛ در واقع پیشکسوتان روزنامه‌نگاری خبرنگارانی هستند که ۳۰ سال به صورت مستمر در این حرفه فعالیت کرده‌اند.

اعلم با اشاره به این که انجمن پیشکسوتان مطبوعات، بنیاد گذاشته می‌شود، اما طبیعتا ما عمر نوح نخواهیم داشت، در عین حال گفت: هدف این است که روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه‌ زمانی که به یک سن بالاتری برسند، این انجمن پایگاهی برای آنها باشد.

او هدف از تشکیل انجمن پیشکسوتان مطبوعات را در درجه‌ی اول ارتقاء جایگاه ارزشی اصحاب رسانه دانست و گفت:‌ در تمام دنیا خبرنگار جزو طبقات نخبه و برتر جامعه محسوب می‌شود، اما در ایران متاسفانه این طبقه اجتماعی به دلیل ندانم‌کاری‌های خود اصحاب رسانه‌، نزول پیدا کرده است؛ در حالی که خبرنگار مدیون کسی نیست و خبرنگار یک موکل دارد آن هم مردم است؛ بنابراین شأن خبرنگار در تمام دنیا بسیار بالاتر از چیزی است که در ایران وجود دارد.

این عضو هیات مدیره انجمن پیشکسوتان مطبوعات سپس اظهار کرد:‌ متاسفانه ما امروز خبرنگارانی داریم که در خانه سالمندان کهریزک بی‌پناه افتاده‌اند؛ در حالی که هدف ما این است که اگر خبرنگاری دچار بیماری می‌شود، انجمن اطلاع پیدا کند و او را تامین و حمایت کند و یا اگر خبرنگاری می‌خواهد، سفر کند نهادی باشد که او را حمایت کند، کاری که در تمام دنیا انجام می‌شود. متاسفانه در ایران این شأن دیده نمی‌شود و مهترین هدف انجمن پیشکسوتان این است که به نسل جوان روزنامه‌نگار برای رسیدن به جایگاه بالاتر کمک کند به همین دلیل می‌گوییم که این انجمن پیشکسوت انجمن شما روزنامه نگاران جوان است.

بر اساس این گزارش، اعضای هیات موسس انجمن پیشکسوتان مطبوعات عبارتند از: محمد بلوری، بهروز بهزادی، علی‌اکبر قاضی‌زاده، هوشنگ اعلم، رضا قوی‌فکر، ابراهیم رستمیان، مسعود شهامی‌پور، مسعود مهاجر و مرتضی شادمانی.

ایجاد فضا برای دیدار پیشکسوتانی که بیش از ۵۰ سال عمر دارند و بیش از ۳۰ سال است که در عرصه مطبوعات تلاش کرده‌اند، برگزاری جلسات تاریخ شفاهی مطبوعات، انتقال تجربه از پیشکسوتان به نسل‌ جدید روزنامه‌نگاران، ارتباط پیشکسوتان با دانشکده‌های روزنامه‌نگاری و همچنین کمک به تاریخ روزنامه‌نگاری از جمله اهداف اصلی تاسیس انجمن پیشکسوتان روزنامه‌نگاریعنوان شده است.

غرفه انجمن پیشکسوتان مطبوعات این روزها در نمایشگاه مطبوعات فعال است.

اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ انتشار 19 آبان 95 ، کد مطلب: 95081913979: www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین