پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۶۳۵
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰
مدیر جهاد کشاورزی ساوه گفت: امسال بیشترین اعتبار اجرای سیستم آبیاری نوین در سطح استان مرکزی به ساوه اختصاص یافته و شهرستان در اجرای این پروژه ها در سطح استان مرکزی جزو شهرستان‌های پیشتاز است.

شعار سال: حسن شریفی با اشاره به وجود 135 هزار هکتار اراضی کشاورزی در این شهرستان که 66 هزار هکتار آن آبی است اظهار داشت: 16 هزار هکتار از اراضی آبی با آب‌های سطحی مشروب می‌شود و 50 هزار هکتار مابقی که دارای آب مطمئن هستند تحت پوشش قنوات، چاه‌ها و چشمه‌ها هستند.

وی افزود: از این 50 هزار هکتار که دارای آب مطمئن هستند، در 40 هزار هکتار شرایط ایجاد سیستم آبیاری نوین وجود دارد.

مدیر جهادکشاورزی ساوه با اشاره به بودجه اختصاص یافته برای سیستم ابیاری نوین تصریح کرد: درسال 95 و 96 مقرر شد صد و ده میلیارد تومان برای ایجاد سیستم آبیاری نوین در سطح 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی اختصاص یابد که در سال 95 نیمی از این اعتبار برای اجرای این پروژه در سطح 7500 هکتار اختصاص یافت که سهم شهرستان ساوه از این میزان 11 میلیارد برای اجرای یک‌هزار و 585 هکتار سیستم آبیاری نوین بوده است.

شریفی ادامه داد: در سال گذشته 547 هکتار سیستم به آبیاری نوین در شهرستان ساوه اجرا شد که با اجرای این میزان سطح اراضی زیرپوشش سیستم آبیاری نوین در ساوه در مجموع به هشت  هزار و 72 هکتار رسید.

وی بیان کرد: اجرای دو هزار هکتار سیستم آبیاری نوین در راراضی کشاورزی شهرستان ساوه از برنامه‌های مدیریت جهاد کشاورزی است که در این راستا اقدامات پروژه‌یابی، امور مطالعاتی و نقشه‌برداری‌های لازم انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ساوه خاطرنشان کرد: در سال96 بیشترین اعتبار اجرای سیستم آبیاری نوین در سطح استان مرکزی به شهرستان ساوه اختصاص یافته و شهرستان ساوه در اجرای این پروژه‌ها در سطح استان مرکزی جزو شهرستان‌های پیشتاز است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 09 تیر 1396، کد مطلب: 1448809: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین