پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۸۰۹
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
مدیر جهاد کشاورزی ارومیه از اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در ۱۵۸ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در چهار ماه سالجاری خبر داد.

شعارسال: اسکندر علیزاده با بیان اینکه در چهار ماه سالجاری سیستم‌های نوین آبیاری شامل قطره‌ای، بارانی و نوار تیپ در ۱۵۸ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ارومیه اجرا شد، افزود: برای اجرای این طرح بیش از ۱۹ میلیارد ریال هزینه شده است.

علیزاده با اعلام اینکه ۱۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات بلاعوض دولتی و ۸ میلیارد ریال نیز از محل مشارکت کشاورزان برای اجرای این طرح هزینه شده است، افزود: در این طرح سالانه حدود هفت هزار متر مکعب آب صرفه جویی می‌شود.

وی ادامه داد: در چهار ماه سالجاری پروژه‌های آبیاری تحت فشار نیز در یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاوزی به صورت تجمیعی و خرده مالکی با اعتباری بیش از ۲۱۶ میلیارد ریال اجرا شده است.

اجرای طرح خط انتقال آب به طول هفت هزار متر در ارومیه

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه از اجرای طرح خط انتقال آب با لوله به طول هفت هزار متر در چهار سالجاری در اراضی کشاورزی این شهرستان به منظور کاهش تلفات آب خبر داد و گفت: برای اجرای این پروژه بیش از ۶۳ میلیارد ریال هزینه شده است و سالانه ۳۸ هزار متر مکعب آب در این طرح صرفه جویی می‌شود.

علیزاده با بیان این که در این طرح ۲۴۰ نفر بهره‌بردار مشارکت داشتند، افزود: مطالعات اولیه پروژه‌های خط انتقال آب با لوله به طول ۱۴۰ کیلومتر انجام شده است که این طرح برای اجرا به ۱۲۶ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی با اعلام اینکه عملیات مرمت و بازسازی پنج رشته قنات در ارومیه آغاز شده است، افزود: در این طرح بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه می‌شود.

خریداری چهار هزار تن گندم مازاد بر نیاز مصرف تا پایان تیرماه

علیزاده تصریح کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی ارومیه به‌صورت مستمر از ۲۰ مرکز خرید تضمینی گندم بازدید کرده‌اند و تا پایان تیرماه سالجاری بیش از چهار هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه محصول کلزا در ۸۶.۳۴ هکتار از اراضی کشاورزی کاشته شده است، افزود: جهاد کشاورزی ارومیه در دو هزار و ۸۲۶ هکتار سطح زیر کشت گندم، ۳۸۷ هکتار سطح زیر کشت جو آبی و ۷۸۰ هکتار جو دیم نظارت کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه از توزیع ۲۰ هزار اصله نهال یارانه‌دار روی پایه‌های رویشی با اعتباری بیش از ۳۰۰ میلیون ریال در چهار ماه سالجاری خبر داد و افزود: ۱۶ مورد نظارت و بازدید از نهالستان‌های فعال انجام شد و نیز کارگاه‌های آموزشی هرس سبز و مدیریت تغذیه باغات با حضور ۱۱۰ نفر از کشاورزان برگزار شد.

معرفی ۴۷ نفر از کشاورزان برای دریافت تسهیلات خرید تراکتور

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه با اعلام اینکه ۴۷ نفر از متقاضیان خرید تراکتور با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند، افزود: ۲۵ مورد برگ موقت صادر و دفترچه‌های قدیمی ماشین آلات کشاورزی تعویض شدند.

علیزاده از تأیید و اختصاص ۲۵ میلیون لیتر سوخت بخش کشاورزی ارومیه خبر داد و افزود: بر هفت نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش ماشین آلات کشاورزی نیز نظارت انجام شده است.

وی با بیان اینکه در چهار ماه سالجاری شش هزار و۸۹۰ تن کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان توزیع شده است، افزود: دو اکیپ نظارت بر برداشت غلات تشکیل و بازدیدهای مستمر و ارائه توصیه‌های فنی در بیش از دو هزار و ۲۸ هکتار از مزارع کاشت سیفی و سبزی انجام شده است.

معرفی ۳۰۲ باغدار به تعاون روستایی جهت پرداخت یارانه کشمش

علیزاده از معرفی ۳۰۲ نفر از باغداران به اداره تعاون روستایی جهت پرداخت یارانه کشمش تولیدی خبر داد و افزود: پرونده ۸۰ نفر از متفاضیان دریافت تسهیلات بانکی صندوق توسعه ملی تکمیل و ارسال شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه از بازدید از ۲۷ واحد فعال گلخانه‌ای، مراکز پرورش قارچ خوراکی و تأمین سوخت، آموزش و راهنمایی انفرادی ۱۵۰ نفر از باغداران، ۸۳ مورد بازدید از متقاضیان احداث خانه کارگری جهت صدور مجوز، ۴۸ مورد صدور تسویه سوخت برای نقل و انتقالات کشاورزی در چهار ماه سالجاری خبر داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ارومیه نقش مهمی در تولید و تامین گوشت مورد نیاز استان دارد گفت: ۲۱۶ هزار و ۶۳۶ رأس دام سنگین، ۶۳۷ هزار و ۵۳۰ رأس دام سبک، چهار میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه مرغ گوشتی صنعتی، ۱۵۳ هزار قطعه مرغ تخم گذار صنعتی، یک میلیون و ۵۱۰ هزار قطعه مرغ مادر صنعتی و نیز یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه طیور و ماکیان بومی در شهرستان ارومیه وجود دارد.

ارومیه دارای ۶۰۷ روستا و ۲۸۹ هزار و ۱۶۷ نفر جمعیت روستایی است و ۳۰ درصد کل جمعیت شهرستان در روستاها زندگی‌ می‌کنند، مساحت اراضی زراعی آبی ۴۶ هزار و ۱۴۵ هکتار و اراضی زراعی دیم ۴۴ هزار و ۹۰۱ هکتار است.

سطح زیر کشت اراضی باغی آبی بارور ۴۴ هزار و ۴۰۰ هکتار و غیر بارور شش هزار و ۸۵۱ هکتار و اراضی باغی دیم بارور ۱۵۰ هکتار است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 29مرداد1396، کدخبر: 4064193: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین