پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۵۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳
مدیر جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به اینکه صرفه‌جویی و استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی ، یکی از مهمترین شاخصه‌های توسعه در بحث اقتصاد مقاومتی است گفت: تاکنون هشت هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی زارعی و باغی شهرستان ملایر مجهز به شبکه آبیاری نوین شده است.

شعار سال: غلام حسین تقوی اظهار داشت: در سال زراعی 95 و 96 دریک هزار و 17 هکتار از اراضی باغی و زراعی شهرستان شبکه آبیاری نوین اجرایی شده که 316 هکتار از اراضی به صورت آبیاری قطره‌ای ، بارانی و میکرو و 771هکتار به صورت آبیاری کم فشار انجام شده است.

وی اعتبارات هزینه شده برای اجرای این مقدار آبیاری نوین در اراضی زراعی و باغی ملایر را 6 میلیاردو 82 میلیون تومان دانست و افزود: ازاین مبلغ 4میلیارد و 970 میلیون تومان از محل کمک‌های بلاعوض دولت از صندوق ذخیره توسعه ملی و مبلغ یک میلیارد و 850 میلیون تومان از محل خودیاری کشاورزان و بهره‌‌ برداران پراخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 165 پرونده آماده دریافت تسهیلات هستند گفت: همچنین 750 هکتار دیگر از اراضی و باغات شهرستان نیز در دست طراحی و بررسی است.

تقوی افزود: با روندی که در سال گذشته در اجرای شبکه آبیاری و انتقال آب در شهرستان ملایر صورت گرفته و تمهیدات ویژه دولت در این زمینه، پیش‌بینی می‌شود سالانه حدود 2 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی ملایر را ساماندهی و به شبکه آبیاری نویین مجهز کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر صرفه جویی و استفاده بهینه آب در بخش کشاورزی ، افزایش راندمان انتقال آب، افزایش بهره وری کیفیت محصولات کشاورزی را از مزایای اجرای شبکه آبیاری نوین عنوان کرد.

تقوی از دیگر مزیت‌‌های استفاده از روش‌های نویین آبیاری به کاهش علف‌های هرز، بهبود کمی و کیفی تولید، صرفه‌جویی در استفاده از نهاده‌های کشاورزی و آبیاری یکنواخت اشاره کرد و اظهار داشت: استفاده‌ از روش‌های‌نوین آبیاری در بخش کشاورزی بر کاهش هزینه تولید و افزایش بهره‌وری تاثیر مستقیم دارد.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به اینکه استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین از مهمترین راهکار‌‌های مقابله با بحران کم آبی، پیشگیری از کاهش ذخیره منابع آبهای زیر زمینی ،افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی است تصریح کرد: قطعا در صورت توسعه هم‌جانبه این سیستم آبیاری شاهد جهشی در توسعه و پیشرفت بخش کشاورزی ملایر خواهیم بود.

‌تقوی با اشاره به اینکه کمتر از یک ماه بررسی اراضی و تشکیل پرونده متقاضیان برای دریافت تسهیلات شبکه آبیاری نویین انجام می‌شود از کشاورزان ،باغداران و بهره برداران ملایری خواست از فرصت پیش‌ امده نهایت استفاده را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در طرح آبیاری کم فشار برای هر هکتار 3.5 میلیون تومان یارانه پرداخت می‌شود،گفت: در طرح آبیاری تحت فشار در صورتی که تمامی اراضی زیر پوشش یک حلقه چاه به صورت تجمیعی درطرح شبکه آبیاری نوین مشارکت داشته باشند تا سقف 85 درصد از تسهیلات بلاعوض برخوردار خواهند شد .

تقوی با بیان اینکه آب یک سرمایه ملی بوده و استفاده درست و بهینه ازآن وظیفه شرعی و قانونی همگان است افزود: توجه به آبهای‌ زیرزمینی ، توجه به نسل‌ آینده، صرفه جویی و استفاده بهینه آب در بخش کشاورزی از مهمترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در راستای‌ شاخص‌‌های توسعه و عملکرد در زمینه اقتصاد مقاومتی است.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 31 خرداد 1396، کد مطلب: 1442317:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
همینطور پیش بریم دیگه از کم ابی هم نگرانی نخواهیم داشت
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین