پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۵۴۱
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی همدان گفت: ۸۰ هزار و ۲۹۷ تن به ارزش ۸۹ میلیون و ۹۲۶ هزار دلار محصول کشاورزی استان همدان در مدت پنج ماهه نخست سال به خارج از کشور صادر شد.

شعار سالمهدی نجفیان با اشاره به میزان صادرات محصولات کشاورزی استان در مدت پنج ماهه سال 96 اظهار داشت: 80 هزار و 297 تن محصول کشاورزی از مبادی مختلف استان صادر شده که این میزان در مقایسه با آمار سال گذشته از نظر ارزشی یک درصد افزایش و از نظر وزنی 3 درصد کاهش یافته است.

وی بیان کرد: این میزان محصول شامل 30 قلم کالای اصلی شامل سیب زمینی، کشمش، انواع بذر، هندوانه، صیفی‌جات، انواع پوست، محصولات کارخانه‌ای و غیره به کشورهای اروپایی، حوزه خلیج فارس و آسیای میانه صادر شده است.

نجفیان با اشاره به اینکه 21 قلم کالا تنها از گمرک استان صادر شده است عنوان کرد: از این میزان صادرات به وزن 18 هزار و 29 تن و به ارزش 26.62 میلیون دلار از گمرک همدان صادر شده و مابقی محصولات از 14 گلوگاه مرکزی و مبادی حمل و نقل خارج از استان صادر شده است.

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه در مدت سه ماهه نخست سال جاری تعداد 58 قلم کالا از گمرک و مبادی ورودی و خروجی استان صادرات داشته ایم، افزود: این میزان صادرات به کشورهای روسیه، اوکراین، ارمنستان، ازبکستان، پاکستان، امارات، عراق، ایتالیا، کشورهای حوزه خلیج فارس، ترکیه و افغانستان صادر شده است.

نجفیان با بیان اینکه عمده محصولات صادراتی استان مربوط به سیب زمینی و کشمش بوده است، افزود: بیشتر محصولات صادر شده به ایتالیا شامل پوست و روده گوسفندی بوده ضمن اینکه گشنیز و رازیانه، عسل رب، گردو مغز گردو، خیارشور و خیار، محصولات لبنی، گیاهان دارویی، انواع نهال و غیره نیز در صادرات محصولات کشاورزی همدان مورد اقبال کشورهای خارجی بوده است.

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی همدان اظهار داشت: بیشتر محصولات صادر شده به روسیه نیز شامل کشمش، انواع برگه، ترشیجات و شوریجات بوده است.

نجفیان با اشاره به میزان صادرات محصولات خام کشاورزی امسال گفت: 10 قلم محصول خام با میزان 16 هزار و 287 تن و 76.6 میلیارد توماناز همدان صادر شده ضمن اینکه در بخش محصولات تبدیلی نیز 11 قلم کالا به وزن یک هزار و 742 تن و ارزش نه میلیارد و 950 میلیون تومان صادر شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار مهر 96، کدمطلب:1533404، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین