پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۵۴۵
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
استاندار سمنان از آمادگی بخش خصوصی برای اجرای طرح انتقال آب از دریای خزر خبر داد و گفت: با اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان سالانه ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب به استان سمنان منتقل می‌شود.

شعار سال: محمدرضا خباز ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات کمبود آب در استان سمنان اظهار داشت: استان سمنان با بحران کم‌آبی مواجه است و این بحران تنها با انتقال آب دریای خزر به این منطقه رفع می‌شود.

وی تصریح کرد: با انتقال آب دریای خزر، سالانه 200 میلیون مترمکعب آب به استان سمنان منتقل می‌شود که بخش عمده‌ای از مشکلات کمبود آب را در این استان مرتفع می‌کند.

استاندار سمنان با اشاره به اجرای طرح‌های آبی در این استان بیان کرد: سامان‌دهی به چاه‌های آب استان سمنان و نصب کنتورهای هوشمند دو اقدام مهم و اساسی دولت برای کاهش برداشت‌های بی‌رویه از منابع آبی استان است.

وی با تأکید بر اینکه شهرستان سمنان و شاهرود به‌شدت با کمبود آب مواجه هستند افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی این استان در فصل تابستان این دو شهرستان به‌شدت با بحران کم‌آبی مواجه هستند که رفع این بحران در اولویت دولت قرار دارد.

خباز از آمادگی سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای اجرای طرح انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان خبر داد و اذعان کرد: عدم اجرای این طرح استان سمنان را به‌شدت دچار مشکل کم‌آبی می‌کند.

وی با بیان اینکه به بحران کم‌آبی در استان سمنان باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم خاطرنشان کرد: دو طرح انتقال آب از روستای چاشم و سد فنیسک در دستور کار دولت قرار دارد.

استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت‌های این استان برای بهره‌گیری از منابع طبیعی اضافه کرد: ساخت نیروگاه‌های خورشیدی یکی از اهداف عالی دولت در این استان است چراکه با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان سمنان بستر مناسبی برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی را دارد.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت سرمایه‌گذاری نیروگاهی در استان سمنان کم‌نظیر است گفت: نیروگاه‌های جدید بخش خصوصی 1200 مگاوات برق در استان سمنان تولید می‌کند.

خباز اظهار داشت: با همکاری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هزار و 200 مگاوات قرارداد تولید انرژی خورشیدی در استان سمنان منعقدشده مراحل اداری و قانونی لازم برای اجرای پروژه‌های تولید برق سپری‌شده است.

وی با اشاره به برخی ظرفیت‌های مهم استان سمنان در تولید برق گفت: این استان درزمینهٔ استفاده از انرژی خورشید و انرژی بادی برای تولید برق ظرفیت مطلوبی را دارد.

استاندار سمنان از وجود هزار و 200 قرارداد دیگر برای تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی در استان سمنان خبر داد و گفت: این قراردادها در مرحله قانونی واداری باقی ماندند که با رفع موانع موجود آغاز به کار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در طول یک سال 300 روز در استان سمنان بدون وجود هیچ ریز گردی در هوا و اطراف خورشید می‌توان از نیروی خورشیدی برای تولید برق نیز استفاده کرد.

خباز با بیان اینکه شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری و اجرای عملیات تولید برق در استان سمنان فراهم است اذعان کرد: باید برای تولید انرژی در این استان از ظرفیت‌های طبیعی موجود بهره گرفت و با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این بخش پروژه‌های برق را در استان رونق ببخشیم.

علی‌اکبر مهاجری معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو نیز در این جلسه حضور داشت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 21 تیر 96 ، کد مطلب: 1462867:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین