پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۷۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس از تشکیل کمیته امنیت آب برای بررسی سدسازی کشورهای همسایه در مجلس خبر داد.

شعارسال: ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به تشکیل کمیته امنیتی آب برای پیگیری بحث سدسازی کشورهای همسایه در مسیر رودخانه‌هایی که آب آنها وارد کشورمان می‌شود، اظهار داشت: در پنتاگون و مرکز استراتژیک آمریکا مطالعاتی تحت عنوان بحران‌های آینده خاورمیانه منتشر شد که پیش‌بینی کرده بود در 25 سال آینده دو عامل باعث مهاجرت ساکنان خاورمیانه می‌شود که یکی از آنها جنگ‌های طولانی در این منطقه و دیگری مشکل تامین آب است.

وی افزود: غربی‌ها همواره درباره پیری مزمن نیروی انسانی خودشان و همچنین تقابل کشورهای جهان اسلام با رژیم صهیونیستی نگران بوده‌اند، بنابراین با ایجاد بحران‌هایی مانند جنگ و کم‌آبی هم نیروی کار مورد نیاز خود را تامین می‌کنند و هم امنیت این رژیم جعلی در منطقه را هر چه بیشتر تضمین خواهند کرد.

حسن‌بیگی گفت: در سال‌های اخیر شاهد آن هستیم که ترکیه تعدادی سد بر روی رودخانه دجله و فرات احداث کرده که باعث شده در مناطق هورالعظیم، هورالحمار و هورالهویزه با کمبود آب مواجه شویم که خروجی آن ریزگردهایی است که بالاترین آسیب‌ها را متوجه مردم کشورمان کرده است.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس ادامه داد: در بخش افغانستان نیز تا پیش از این از رودخانه هیرمند تخلیه 9 میلیارد متر مکعبی آب را داشتیم که امروز به کمتر از 800 میلیون متر مکعب رسیده است. همچنین از سرشاخه‌های حریره رود که از تاجیکستان می‌آید حدود 500 هزار متر مکعب آبگیری داشتیم که با دو سدی که افغانستانی‌ها روی این رودخانه ایجاد کرده‌اند، این رودخانه را به صفر رسانده و جمعیت چند میلیون استان‌های خراسان را با کم‌آبی مواجه کرده است.

وی با اشاره به جلسات کمیسیون امنیت‌ملی در این رابطه تاکید کرد: در هفته گذشته و در جلساتی که با آقای بروجردی داشته‌ایم، مقرر شد تا پس از هماهنگی با قوای مجریه و قضائیه و سپس دعوت از کارشناسان این حوزه که تا به حال نتوانسته‌اند نظرات کارشناسی خود را بیان کنند، جمع‌بندی‌های نهایی صورت گرفته و نتایج آن را در قالب گزارشی در اختیار مقام معظم رهبری قرار دهیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 16تیر1396، کدخبر: 1457778: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
0
دیر به فکر افتادین. اما هنوز هم خوبه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین