پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۹۵۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
مدیرعامل شرکت آب و فاصلاب روستایی استان سمنان با اشاره به مشکل کمبود آب در روستاها، گفت: 52 درصد از مشترک های آب و فاصلاب روستایی این استان الگوی مصرف آب را رعایت نمی کنند.

شعار سال: منصور کشاورزیان با اعلام این خبر افزود: 31 درصد از روستاییان سمنانی 2 برابر الگوی مصرف آب استفاده می کنند و 21 درصد در گروه پرمصرف قرار دارند در حالی که درصد افراد پرمصرف آب در شهرها 11 درصد است.

وی با بیان این که تنها 48 درصد از روستاییان استان سمنان الگوی مصرف آب را رعایت می کنند، گفت: یکی از دلایل اصلی کمبود آب در روستاها مصرف بی رویه آب به وسیله روستاییان است که با رعایت الگوی مصرف، روستاییان کمتر با معضلات کمبود آب مواجه می شوند.

وی ادامه داد: در سال های 93 و 94 تعداد 75 روستای استان سمنان دچار بحران کم آبی بودند که شامل سه روستا در سمنان، 25 روستا در شاهرود، هشت روستا در میامی، 24 روستا در دامغان، 6 روستا در گرمسار، سه روستا در آرادان، چهار روستا در مهدیشهر و 2 روستا در سرخه می‌شد که در آنها 13 هزار و 580 خانوار با جمعیتی بالغ بر 45 هزار نفر با کمبود آب مواجه بودند.

وی گفت: در سال 95 تعداد روستاهای دچار بحران آب به 38 روستا کاهش یافت که 2 روستا در سمنان، هشت روستا در شاهرود، 9 روستا در میامی، هشت روستا در دامغان، هفت روستا در گرمسار، 2 روستا در مهدیشهر و 2 روستا در سرخه شامل 6 هزار و 97 خانوار و تعداد 19 هزار و 936 نفر جمعیت دچار معضل کم آبی هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاصلاب روستایی استان سمنان بر مدیریت فشار آب در روستاها تاکید کرد و افزود: در سال 95 در 35 روستا با رفع نقاط حادثه خیز شبکه های انتقال و توزیع آب، نصب کنتور بر روی منابع آب و کنترل سطح و سامانه کنترل سرریز، فشار آب مدیریت شده است.

کشاورزیان، طول خطوط انتقال آب به روستاهای استان سمنان را 800 کیلومتر و طول شبکه توزیع را 11 هزار کیلومتر اعلام کرد و افزود: از منبع تولید تا مخزن هر روستا، خط انتقال و از مخزن هر روستا تا هر مصرف کننده، شبکه توزیع گفته می شود.

وی با بیان اینکه نسبت خطوط انتقال آب روستایی به شبکه توزیع در استان سمنان بیش از 60 درصد است، گفت: در شبکه های آب شهری این نسبت معکوس است و این امر نشان دهنده نوع مشکلات آب و فاضلاب روستایی است.

کشاورزیان افزود: شرکت آب و فاصلاب روستایی استان سمنان متعهد است تا به روستاهای بالای 20 خانوار خدمت رسانی کند و بر این اساس 230 روستای بالای 20 خانوار زیر پوشش این شرکت است و 25 روستای بالای 20 خانوار زیر پوشش این شرکت نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاصلاب روستایی استان سمنان، نبود آب در روستاها، فرسودگی تاسیسات، افت فشار آب، کیفیت نداشتن منابع آب، قطع برق به ویژه در شرق استان سمنان و معضلات اجتماعی محلی را از مشکلات روستاها عنوان کرد و بر ضرورت رفع تمام این مشکلات تاکید کرد.

برای روستاهای استان سمنان با استفاده از 33 حلقه چاه، 91 دهنه چشمه و 15 رشته قنات تامین آب می شود.

حدود 55 درصد از استان سمنان مناطق خشک و نیمه خشک و بیشتر مناطق استان با کم آبی مواجه است.

پراکندگی جمعیت در استان سمنان به ویژه در مناطق روستایی و دورافتاده، یکی از عوامل مشکلات خدمت رسانی در بخش‌های مختلف از جمله آبرسانی به مردم است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی میامی جوان، تاریخ 25 آذر 95، کد مطلب: 16656: www.mayameyejavan.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین