پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۱۲۷
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان با اشاره به کمبود حدودا 200 لیتر برثانیه آب شرب مردم شاهرود در روزهای پیک مصرف و تکمیل پروژه انتقال آب چشمه‌های قطری گفت: با انتقال آب تولیدی در این پروژه یک سوم کمبود آب شرب شاهرود در روزهای پیک مصرف برطرف می‌شود.

شعار سال: محمد طاهری با اشاره به کمبود 200 لیتر برثانیه کمبود آب شرب در شهرستان شاهرود، اظهار کرد: برای برطرف کردن نیاز آبی شهروندان شاهرودی در کوتاه مدت و میان‌مدت برنامه‌ریزی شده و لذا در صورت همکاری و همراهی مردم و کمک مسئولان استان و تعامل استان‌های همجوار ، کمبود آب در این شهرستان در تابستان امسال مشکل‌ساز نخواهد شد.

وی با اشاره به تامین آب 60 لیتر بر ثانیه از چشمه‌های قطری شاهرود در خصوص چرایی تعلل در پروژه‌ای که یک‌سوم کمبود آب شرب شاهرودی‌ها را در تابستان گرمامسال مرتفع می‌کند!افزود: با وجود هزینه‌های زیادی که شده در حال حاضر از این منبع آبی 60 لیتر برثانیه‌ای محروم هستیم در حالی که این منبع آبی، مشکل کم‌آبی در پیک مصرف را در شاهرود مرتفع می‌کند.

مدیرعامل شرکت آبفای استان سمنان با اشاره به مشکل پیش آمده بین مسئولان دو استان سمنان و گلستان در خصوص این چشمه‌ها تصریح کرد: استان گلستان مدعی است که این منابع در محدوده سرزمینی این استان است و این در حالی است که این پروژه سال‌ها است به تصویب وزارتخانه نیرو رسیده و قاعدتا نباید مشکلاتی از این دست مانع از آبرسانی به مردم منطقه شود.

طاهری با اشاره به تصویب انتقال آب این چشمه‌ها در سال 84 در وزارت نیرو گفت: اجرای این پروژه از همان سال 84 به این سو مصوبه وزارتخانه و دولت را داشته و هر ساله اعتباراتی به اجرای آن تخصیص یافته و لذا ادعای مسئولان استان‌های همجوار چندان درست به نظر نمی‌رسد.

وی یادآوری کرد: با وجود هزینه‌های زیادی که در این پروژه شده و تکمیل آن، همچنان استان از این منابع آبی محروم مانده در حالی که این میزان آب، یک سوم نیاز آب شرب شهر بزرگ شاهرود را در دوران اوج مصرف مرتفع می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان با اشاره به دیگر برنامه مسئولان استان برای رفع نیاز آبی شاهرودی‌ها به آب شرب گفت: علاوه بر این منبع آبی قرار است که 200لیتر برثانیه نیز از طریق سد کالپوش تامین و آب مورد نیاز بعد از تصفیه از طریق خطوط انتقال منتقل شود لذا با ااین پروژه‌ها نیاز آبی شاهرود نیز در دوران پیک مصرف در میان‌مدت نیز برطرف خواهد شد ضمن اینکه برای رفع درازمدت این مشکل به انتقال آب بین‌حوزه‌ای در استان نیاز است که این مهم نیز از طریق استاندار و مسئولان استان و کشور در حال پیگیری است.

پروژه انتقال آب از چشمه قطری در جنگل ابر شاهرود چشمه اصلی آن در استان سمنان و بالای جنگل ابر قرار داشته و گویا یکی دو چشمه آن نیز در محدوده گلستان و اراضی مرزی این استان با سمنان قرار دارد. این طرح از سال‌ها پیش در این استان آغاز شده اما با وجود تکمیل تقریبی این پروژه، همچنان مردم شاهرود با وجود کمبود منابع آب شرب از این منابع محروم هستند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) استان سمنان، تاریخ انتشار 4 تیر 96، کد مطلب: 964-497-5:www.semnan.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین