پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۳۴۰
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود گفت: طرح حصار کشی، قرق و احیاء جنگل‌های مخروبه ابر و قطری در شمال شاهرود به طول 2/5 کیلومتر انجام شد.

شعار سال: حسین شوکتی نیا ضمن بیان اینکه عملیات حصار کشی و قرق و احیاء جنگل‌های مخروبه در منطقه محمد چفت جنگل ابر از تیر ماه سال۹۶ توسط پیمانکار آغاز شد، تاکید کرد: در این طرح از پایه‌های فلزی و چوبی و سیم خاردار با اعتبار ۳۰۰میلیون ریال به طول 2/5 کیلومتر استفاده شده است.

وی افزود: حصار کشی با کار جهادی به مدت ۲۰ روز پایان پذیرفت و کشت نهال در این منطقه در پاییز صورت خواهد گرفت که گونه های محلی و بومی از قبیل افرا، ممرز، بلوط، و غیره کشت خواهند شد.

رئیس منابع طبیعی شاهرود با یادآوری اینکه جنگل ابر این شهرستان از قدیمی‌ترین و زیباترین جنگل‌های هیرکانی است، افزود: طرح جنگل کاری، احیاء و غنی سازی جنگل‌های مخروبه ابر و قطری از سال ۷۰ به اجرا درآمده و تا به امروز ادامه داشته است.

شوکتی نیا افزود: اصلاح جنگل‌ها یک اصل مستمر بوده و جنگل‌های مخروبه نقاطی هستند که چرای بی رویه و خشکسالی، تراکم و پراکنش توده‌های درختان را کاهش داده است.

وی بیان کرد: فرهنگ‌سازی و مشارکت‌های مردمی در اجرای طرح و احیاء دوباره جنگل‌ها نقش بسزایی را ایفا می کند.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 20 تیر 1396، کد مطلب: 4027888:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین