پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۷۶۴
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری سمنان ازمهار آتش در جنگل ابر شاهرود خبر داد و گفت: خوشبختانه در این آتش‌سوزی درختان آسیب جدی ندیدند.

شعار سال: علی نقی حیدریان که از صبح سه شنبه برای بررسی ابعاد آتش سوزی و خسارت وارده به جنگل ابر شاهرود وارد منطقه حادثه دیده شده است، ضمن بیان اینکه آتش سوزی ایجاد شده در یک کیلومتری روستای شیرین آباد که از شب گذشته شدت گرفته بود با تلاش نیروهای اداری و مردمی دو استان سمنان و گلستان ساعتی پیش مهار شد، ابراز داشت: وسعت این آتش سوزی هشت هکتار گزارش شد که خوشبختانه درختان منطقه آسیب چندانی ندیدند و سالم هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون تیم های منابع طبیعی دو استان مشغول لکه گیری هستند، افزود: حریق در پایین دست جنگل ابر و یک کیلومتری روستای شیرین آباد رخ داده که از نظر حوزه استحفاظی منابع طبیعی در استان سمنان و از نظر مرز جغرافیایی در استان گلستان قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه جنگل ابر با وسعت ۳۵ هزار هکتار قطعا از نظر پوشش گیاهی برای دو استان حائز اهیمت است، ابراز داشت: به علت وجود برگ های خشک و وزش باد، حریقی که سه شب پیش مهار شده بود نیمه شب گذشته شعله ور و شدت گرفت که خوشبختانه لحظاتی قبلبه طور کامل مهار شد.

جنگل ابر شاهرود از قدیمی‌ترین جنگل های هیرکانی است که با گونه‌های گیاهی و جانوری نادر، یکی از زیباترین نقاط ایران محسوب می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار آبان 96، کدمطلب:4130469، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین