پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۳۰۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲
در این خبر سعی داریم شما را با بزرگترین آتش سوزی های به وجود آمده در دنیا آشنا کنیم.

شعار سال: در طول تاریخ آتش سوزی های هولناک زیادی رخ داده که جان ده ها و گاهی هزاران نفر را گرفته و خانه ها و جنگل های زیادی را تبدیل به خاکستر کرده است. در این اینفو گرافی سعی داریم تا مروری بر بزرگترین آتش سوزی های تاریخ و تلفات آن ها داشته باشیم.

توکیو: در سال (1923):
در پی وقوع زلزله آتش سوزی به وجود آمد که در نهایت سبب سونامی تخریب شدن 570 هزار خانه و بی خانمانی نزدیک به 1.9 میلیون نفر شد.

بیگ برن(1910):
آتش سوزی بزرگی که در سال 1910 در ایالات متحده آمریکا رخ داد و با نام «بیگ برن»Big Burn) یا سوختگی بزرگ از آن یاد می‌شود، سه ایالت آیداهو، مونتانا و واشنگتن را دربرگرفت.

در پی این آتش‌سوزی سه میلیون هکتار جنگل نابود شد و بیش از 87 نفر جان خود را از دست دادند که ازبین آن ها 78 نفر آتش‌نشان بودند که برای اطفای حریق به محل حادثه آمده بودند.

میشیگان(1871):

در شیکاگو و میشیگان و مانیستی نیز چهار آتش‌سوزی گسترده‌ای در طول یک هفته از 8 تا 14 اکتبر رخ داد در مجموع این آتش‌سوزی جان بیش از 1500 نفر را گرفت وبدین ترتیب لقب مرگبارترین آتش‌سوزی تاریخ آمریکا را از آن خود کند.


آتش در «میرامیچی»(1825):

هولناک‌ترین آتش سوزی‌های جنگلی در منطقه «میرامیچی»، در آمریکای شمالی و در نزدیکی کانادا رخ داد که منجر شد بیش از سه میلیون جریب از جنگل‌های بکر منطقه تبدیل به خاکستر شوند و دست کم 160 نفر جان باختند.


هالیفکس( 1917):
اتفاق هنگام بارگیری یک کشتی باری برای بارگیری سه تن مهمات به وجود آمد و پس از پر شدن بر اثر اشتباه‌های انسانی این مهمات منفجر شد و آت شسوزی جبران ناپذیری به وجود آمد.
در این حادثه بیش از 1000 نفر کشته و نزدیک به نه هزار نفر دیگر نیز مجروح می‌شوند.

سانفرانسیسکو (1906):
یکی از بزرگ‌ترین آتش سوزی‌های دنیا در سال 1906 و در سانفرانسیسکوی آمریکـا رخ داد.
این آتش‌سوزی بیش از 25 هزار ساختمان در 490 بلوک را بلعید و تلفات بسیار زیادی نیز از خودش به جای گذاشت؛ آمار کشته شدگان در این آتش‌سوزی در حدود 3 هزار نفر بود و علت آن نیز انسان و طبیعت شناخته شد.

هامبورگ (1842):

آتش‌سوزی هامبورگ در سال 1842 نیز یکی از بدترین فاجعه‌های آتش‌سوزی در کشور آلمان وبود که بر اثر این آتش سوزی حدود یک چهارم شهر هامبورگ در آتش سوخت و نابود شد.


در این حادثه 51 نفر جان خود را از دست دادند و حدود 20 هزار نفر اموال و خانه‌هایشان را از دست دادند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 13 بهمن 95، کد مطلب: 5955543: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین