پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۳۶۳
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: اگر چه آتش‌سوزی در محدوده جنگل رامیان مهار شده است اما همچنان حریق در محدوده جنگل‌های گرگان و گالیکش ادامه دارد.

شعار سال: ابوطالب قزلسفلو اظهار کرد: هم‌اکنون نیروهای اطفای حریق در منطقه مستقر هستند و امشب تمامی تلاش خود را برای مهار و اطفای حریق به کار می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: جنگل‌های محدوده «جعفرآباد» گرگان و «تنگراه» گالیکش همچنان با حریق دست‌وپنج نرم می‌کنند و به دلیل صعب‌العبور بودن برخی مناطق، تلاش برای مهار آن به سختی ادامه دارد.

وی با اشاره به عوامل حریق عرصه‌های جنگلی استان اذعان کرد : با توجه به فقدان بارش و خشک شدن علف‌های سطح جنگل، کاهش رطوبت و وزش باد، آستانه تحریک‌‌پذیری عرصه‌های جنگلی افزایش یافته است که همین موضوع احتمال حریق را افزایش می‌دهد.

قزلسقلو خاطرنشان کرد: متاسفانه همچون دفعات پیشین که حریق در مناطق جنگلی استان رخ داده، عامل انسانی و بی‌توجهی به موارد ایمنی موجب شده تا این روزها سطح مناطق درگیر با آتش‌سوزی گسترش یابد.

سهل‌انگاری انسانی عامل اصلی حریق جنگل‌های گلستان/ به لحاظ اعتبار هزینه‌ای در مضیقه هستیم

وی یادآور شد: سهل‌انگاری افرادی که در جنگل‌های حضور می‌یابند از چوپانان گرفته تا شکارچی‌ها و افرادی که به قصد تفرج در جنگل‌ها حضور می‌یابند توام با استعداد مناسب حریق در این روزهای خشک سال، موجب می‌شود تا با کوچک‌ترین بی‌احتیاطی عرصه‌های جنگلی دستخوش حریق شوند.

رئیس کارگروه تخصصی اطفای حریق مدیریت بحران استان گلستان از حضور نیروهای منابع طبیعی و نیروهای نظامی برای مهار حریق خبر داد و یادآور شد: خوشبختانه تلاش‌ها ادامه دارد، اما به لحاظ منابع پیشتیبانی از این نیروها همچنان دچار مضیقه هستیم.

قزلسفلو، خواستار توجه بیشتر کشور و استان به مباحث هزینه‌ای در این مجموعه شد و افزود: خوشبختانه همکاری و تعامل خوبی در استان وجود دارد چنانچه امروز علاوه بر حضور مدیریت بحران استان، معاون عمرانی استاندار، فرماندار، بخشدار و نیروهای مردمی، بسیج و محیط زیست در منطقه دچار حریق گالیکش حضور یافتند.

استان گلستان واقع در شمال کشور دارای 452 هزار هکتار عرصه جنگلی است و هر چند وقت یکبار شاهد آتش‌سوزی در این عرصه‌ها به خاطر سهل‌انگاری افراد هنگام حضور در این مناطق و گسترش آن به دلیل وزش باد و گرمای هوا هستیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 1 آذر 96، کد مطلب: 13960901002218، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین