پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۰۸۵
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
آتش‌سوزی در ارتفاعات «چلم کوه» شهرستان نکا در مازندران عصر جمعه گذشته 5 هکتار از مراتع این منطقه را تبدیل به خاکستر کرد.
شعارسال: «محمد محمدیان»، بخشدار هزارجریب نکا دراین باره اظهار داشت: این آتش‌سوزی با تلاش بی‌وقفه نیروهای امدادی منابع طبیعی بعدازچند ساعت مهار شد.وی با استناد به شواهد موجود، عامل انسانی را در این آتش‌سوزی دخیل دانست وگفت: احتمالاً افرادی دراین منطقه گردشگری آتش روشن کردند و به علت بی‌توجهی و افزایش دمای هوا، آتش به مراتع سرایت کرد و پوشش گیاهی و درختی را از بین برد. آتش‌سوزی در چلم کوه، دومین آتش‌سوزی روز جمعه گذشته در مازندران بود که خسارت بر جای گذاشته است.

* 10 هکتار اراضی جنگلی قائمشهر سوخت

درهمین حال «علی امینی»، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قائمشهرهم گفت: آتش‌سوزی گسترده‌ای که روز جمعه گذشته در روستای «تلوک» و «کوتنا» این شهرستان رخ داد، به 10 هکتار از اراضی جنگلی خسارت وارد کرد.

امینی علت اصلی آتش‌سوزی را روشن کردن آتش در زمین کشاورزی اعلام کرد و افزود: به علت گرمای هوا آتش گسترش یافت و تا حاشیه جنگل‌های منطقه رسید. با اعلام گزارش مردمی مبنی بر وقوع آتش سوزی، نیروهای آتش‌نشانی قائمشهر و ساری وارد عمل شدند و نیروهای مردمی و بسیجی به همراه نیروهای منابع طبیعی به کمک آنان رفتند و موفق شدند آتش را پیش از رسیدن به جنگل مهار کنند.

* آتش غفلت گردشگران بر جان بیش از 100 هکتار از جنگل‌ها و مراتع کرمان

«مهدی رجبی زاده»، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان هم از خسارت آتش‌سوزی به بیش از 100 هکتار از جنگل‌ها و مراتع این استان در روز جمعه گذشته خبر داد و افزود: گزارش 5مورد آتش‌سوزی در نخستین جمعه بعد از ماه مبارک رمضان و با ورود گردشگران به طبیعت از نقاط مختلف این استان به مرکز فرماندهی و کنترل یگان حفاظت منابع طبیعی کرمان اعلام شد. بلافاصله پس از اطلاع از آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها عملیات اطلاع رسانی، اعزام نیرو و امکانات به مناطق مورد نظر انجام شد.

وی تصریح کرد: مساحت منطقه آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های سیرجان بیش از 100 هکتار و درختان جنگلی سوخته شده 4 هزار اصله بوده است. حضور نیروهای یگان حفاظت تا ساعت‌های بعد از مهار آتش نیز به منظور جلوگیری از آتش‌سوزی‌های احتمالی دوباره ادامه داشت.رجبی‌زاده علت اصلی آتش‌سوزی‌های رخ داده را گردشگران، اهالی مناطق جنگلی و چوپانان عنوان کرد و از آحاد مردم طبیعت دوست استان خواست، ضمن همکاری با مأموران حفاظت منابع طبیعی در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک موضوع را از طریق پل ارتباطی امداد جنگل و مرتع به شماره 1504 واقع در مرکز فرماندهی و کنترل یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمان اطلاع‌رسانی کنند.

* مهار 2 فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های باشت و بویراحمد

سرهنگ «محمدرحیم برزمند»، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد نیز از وقوع 2 فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های شهرستان‌های باشت و بویراحمد خبرداد و افزود: روز جمعه گذشته (9 تیر) یک فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های روستای «سپیدار» از توابع شهرستان بویراحمد رخ داد که با تلاش نیروهای برخی ادارات، منابع طبیعی و نیروهای مردمی ساعت 17 مهار شد.

وی بیان کرد: ساعت 15 همین روز یک فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های ارتفاعات کوه «عنا» از توابع شهرستان باشت نیز رخ داد که این آتش‌سوزی ساعت 22 و 30 دقیقه با تلاش نیروهای مردمی و منابع طبیعی خاموش شد. دراین این آتش سوزی ها به 19 هکتار از جنگل ها و مراتع منطقه خسارت وارد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، صفحه 19 ، تاریخ انتشار: 11 تیر 1396، شماره: 6532 .

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین