پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۰۵۹
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی ‌کرمانشاه گفت: ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های استان ‌از ابتدای شروع فصل گرمای امسال تاکنون طعمه حریق شدند.

شعار سال: سرهنگ‌ عباس بهاری با اشاره به اینکه عامل انسانی بیشترین دلیل آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان است، اظهار داشت: از ابتدای شروع فصل گرما تاکنون 18 فقره آتش‌سوزی سبب خسارت به 200 هکتار از مراتع و جنگل‌های زاگرس استان شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: طی مکاتباتی با جهاد کشاورزی محدودیت‌هایی برای کشاورزانی که مزارع خود را آتش می‌زنند اعمال می‌شود زیرا این اقدام سبب سرایت آتش به مراتع و از طرفی کاهش کیفیت خاک مزارع می‌شود.

بهاری با اشاره به اینکه اکنون 528 هزار هکتار از مساحت استان را جنگل ها تشکیل می‌دهد عنوان کرد: یک میلیون و 190 هزار هکتار از مساحت استان را نیز مراتع شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون حدود 70 درصد از مساحت استان توسط پرسنل منابع طبیعی حفاظت می‌شود بیان کرد: طبق استانداردهای جهانی برای هر 10 هزار مرتع یک نفر محافظ و برای هر 5000 هکتار جنگل نیز یک محافظ نیاز است اما متأسفانه استان ما برای هر 21 هزار هکتار جنگل و مرتع منابع ملی یک نفر محافظ داریم.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه خوشبختانه با آموزش به سازمان های مردم نهاد و‌مردم بومی محله و تجهیز آن ها جلوی خیلی از حریق ها در جنگل‌ها گرفته می‌شود افزود: در راستای حفظ منابع طبیعی استان با نیروهای نظامی و انتظامی وارد تعاملات خوبی شدیم و این افراد به طور جدی پای کار هستند.

وی با بیان اینکه تابلوهای هشداردهنده‌ای در مناطق دارای معابر پرتردد، تفرج‌گاه ها و حاشیه راه ها نصب شده است عنوان کرد: توزیع چندین هزار برگه اطلاعیه هشداردهنده در زمینه آتش‌سوزی احتمالی و انجام مکاتباتی با صدا و سیما در زمینه زیرنویس در تلویزیون در ساعات پربیننده از دیگر اقدامات انجام شده است.

بهاری افزود: سامانه 1504 به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت اخبار مردمی در زمینه تخریب، تصرف، قطع اشجار و ایجاد حریق است

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 18 تیر 1394، کد مطلب: 1459102:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین