پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۸۲۱
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵
رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات جهاد کشاورزی استان همدان با بيان اينكه در سال جاري هفت مورد آتش‌سوزي در 11 هكتار از مراتع استان رخ داده است، گفت: منشأ آتش‌سوزي‌ها انساني بوده است.

شعار سال:  احمد ظفری با بیان اینکه سطح مراتع استان همدان 822 هزار هکتار است، اظهار کرد: در استان سطح مراتع درجه یک 63 هزار هکتار، سطح مراتع درجه دو به میزان 318 هزار هکتار و سطح مراتع درجه سه نیز 441 هزار هکتار است.

وی با بیان اینکه از سطح مراتع استان همدان 109 هزار و 796 تن علوفه تولید می‌شود، ادامه داد: 18 هزار و 900 تن علوفه درجه یک از مراتع درجه یک، 47 هزار و 699 تن علوفه درجه دو و 43 هزار و 197 تن علوفه درجه سه در استان همدان تولید می‌شود.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات جهاد کشاورزی همدان ظرفیت مجاز مراتع را 538 هزار و 220 راس واحد دامی دانست و در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: سال گذشته 184 فقره آتش‌سوزی در مراتع رخ داد.

وی با بیان اینکه سال گذشته در استان همدان در اثر آتش‌سوزی 496 هکتار از اراضی منابع طبیعی خسارت دید، افزود: بر اثر آتش سوزی‌های رخ داده یک‌میلیارد و 686 میلیون تومان خسارت وارد شد.

ظفری ادامه داد: فعال کردن کارگروه فنی و تخصصی برای مقابله با آتش‌سوزی، ارسال پیامک برای آگاهسازی بهره‌برداران، ایجاد آتش‌بر در عرصه‌های منابع طبیعی، تشکیل اکیپ‌های گشت اطفاء حریق در ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های استان از مهمترین اقدامات انجام شده در سال گذشته بود.

وی با بیان اینکه در سال جاری هفت مورد آتش‌سوزی در سطح 11 هکتار از مراتع استان همدان رخ داده است، تصریح کرد: منشأ آتش‌سوزی‌ها انسانی بوده است.

ظفری با بیان اینکه آتش سوزی رخ داده در طبیعت مسائل زیست‌محیطی را به خطر می‌اندازد و میکروارگانیسم‌های خاک را از بین می‌برد، افزود: آتش سوزی مراتع از بین رفتن پوشش گیاهی در پی دارد که در زمان بارندگی موجب ایجاد سیلاب می‌شود.

وی با بیان اینکه برای غنی‌سازی مراتع ایجاد مراتع و کپه‌کاری انجام می‌شود که این کار هزینه‌بردار است، ادامه داد: اگر پوشش گیاهی از بین برود مراتع فقیر می‌شوند.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه برای احیای مناطقی که دچار آتش‌سوزی شده اقداماتی انجام می‌شود اما هزینه‌بر است، یادآور شد: کوپه‌کاری و بذرپاشی صورت می‌گیرد اما این اقدامات هزینه‌بردار است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 17 تیر 1396، کد مطلب:13960415001169 : www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین