پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۷۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹
رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با اشاره به توجه سلامت سبزیجات و صیفی‌جات، گفت: سال گذشته ۵۸ کشاورزی که از آب فاضلاب برای آبیاری سبزیجات استفاده می‌کردند به دستگاه قضایی معرفی شدند.

شعار سالمحمد خیراندیش بعد از ظهر امروز در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان، اظهار داشت: در برخی از استخرهای همدان از سیستم الکترولیز نمک برای پاک سازی آب استفاده می‌شود در حالی که در گذشته از کلرگازی برای گندزدایی آب استخرها استفاده می‌شد که با خطراتی نظیر آتش سوزی و مسمومیت مواجه بود که سلامت شهروندان را تهدید می‌کرد.

وی با بیان اینکه استخرهای خصوصی اقدام به استفاده سیستم الکترولیز نمک در استخرها کرده‌اند،گفت: اما در این میان به سازمان ورزش و جوانان استان فرصت داده شده بود که سیستم الکترولیز نمک را جایگزین کلر کند که هیچ اقدامی از سوی این سازمان انجام نشد.

خیراندیش با اشاره به نامه سازمان ورزش و جوانان به فرمانداری در خصوص صرف اعتبار 35 میلیونی برای هر استخر به منظور تغییر سیستم پاک سازی آب، بیان کرد: این میزان هزینه، پول چندان زیادی برای استخرها نیست و سازمان ورزش و جوانان استان باید این اقدام مهم در سلامتی شهروندان را مورد نظر و در دستور کار قرار دهد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با تاکید بر موضوع آلودگی آب رودخانه خاکو به فاضلاب روستای چشین، عنوان کرد: با تاکید فرماندار همدان نسبت به این موضوع امیدوارم که این مشکل هر چه زودتر حل شود.

خیراندیش عنوان کرد: فرماندار همدان 200 میلیون تومان اعتبار برای این امر تخصیص داد که امیدواریم گزارشی از این پروژه توسط اداره آب و فاضلاب روستایی ارائه شود چرا که این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه برای بازدید از مهمانسرای ارتش بازرسان مرکز بهداشت دو بار با همراهی نماینده‌ فرماندار اقدام کردند اما اجازه بازرسی از آن مکان را به ما نداند، تأکید کرد:‌ اینکه این مهمانسرا متعلق به ارتش است دلیل نمی‌شود که به شکایات مردم رسیدگی نشود و غیر از این مورد نظارت و بازرسی مهمان سراهای سپاه و بسیج نیز به عهده ما است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با اشاره به توجه سلامت سبزیجات و صیفی‌جات، تأکید کرد: سال گذشته 58 کشاورزی که از آب فاضلاب برای آبیاری سبزیجات استفاده می‌کردند به دستگاه قضایی معرفی شدند.

خیراندیش با بیان اینکه 30 هکتار از اراضی کشت سبزی با آب فاضلاب شخم زده شد، عنوان کرد:‌ مقرر شد تا امور آب دو حلقه چاه برای کشاورزان حفر کند تا بقیه کشاورزان برای سبزیجات خود از آب تمیز و سالم استفاده کنند.

وی اظهار داشت: سلامت کودهای شیمیایی و نیترات نیز بسیار مهم است اما مورد اعتراض ما آبیاری سبزیجات با فاضلاب است که بدنه سبزی‌ها را هدف قرار داده و سلامت شهروندان را تهدید می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با اشاره به اعتراض کشاورزان که زمین‌های خود را با فاضلاب آبیاری می‌کنند، گفت: قرار نیست برای اینکه نان سبزی کارها قطع نشود بیماری سرطان از طریق سبزی آلوده به زندگی انسان‌ها وارد شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 9 خرداد 96، کدمطلب:1424035، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
0
اونها از روی اجبار این کار رو می کنند. کسی دلش نمی خواهد که با فاضلاب به سبزی و جالیز اب بده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین