پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۲۵۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه آبیاری سبزیجات با فاضلاب قابل کتمان نیست،گفت: تدارک فاضلاب شهری و سالم سازی آب برای فعالیت کشاورزی بهترین راهکار برای بقای کشاورزی در برخی مناطق جنوب شهر تهران است.

شعارسال: سیده فاطمه ذوالقدر، درباره آبیاری سبزیجات با فاضلاب در مناطق جنوب تهران، گفت: متأسفانه موضوع آبیاری سبزیجات و صیفی جات شهر تهران با فاضلاب هراز گاهی مطرح می شود که قابل کتمان نیست و این در حالی است که این معضل به واسطه عدم استفاده از سیستم فاضلاب و رها بودن فاضلاب خانگی در برخی مناطق جنوب شهر تهران وجود دارد زیرا فقدان سیستم فاضلاب باعث می شود هم آب جوی‌های روان و هم آب چاه های این منطقه دچار آلودگی شود.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طی سال های متمادی کمتر اهتمامی در بخش آب و فاضلاب شهری برای ساماندهی این موضوع در این مناطق وجود داشته است.

وی ادامه داد: باید به این مهم توجه کنیم که صرفا با ممانعت از کشت و کار در این مناطق جنوب تهران نمی توان با معضل آلودگی آب مقابله کنیم و این در حالی است که بیکاری کشاورزان فعال در این منطقه به معنای افزایش بار جمعیتی بیکار در کشور تلقی می‌شود.

ذوالقدر افزود: بیماری‌های ناشی از سبزیجات آلوده باعث مشکلات مضاعفی برای افراد و خانواده ها می‌شود و لذا کتمان موضوع به هیچ وجه پسندیده و شایسته نیست بلکه با طرح برخی مشکلات و مصائب می توان از فکر جمعی برای اتخاذ راهکار و درمان برای آن بهره برد.

وی ادامه داد: تدارک فاضلاب شهری و سالم سازی آب برای فعالیت کشاورزی مطمئنا مهمترین و بهترین راهکار برای بقای کشاورزی در این منطقه از شهر تهران به حساب می آید که نیازمند فعالیت هرچه بیشتر شهرداری و شرکت آبفا است چرا که در شرایط کمبود منابع آبی ما ناگزیر هستیم از تمام ظرفیت ها برای سالم سازی و بازگشت آب به چرخه مصرف استفاده کنیم.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، با بیان اینکه آبیاری سبزیجات با فاضلاب قابل کتمان نیست، یادآور شد: تدارک فاضلاب شهری و سالم سازی آب برای فعالیت کشاورزی بهترین راهکار برای بقای کشاورزی در برخی مناطق جنوب شهر تهران است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خانه ملت ، تاریخ انتشار: 26تیر1397، کدخبر: 393926: www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
0
0
مسئله این است که بیشتر آب منطقه و کشور در کشاورزی دارد هدر میرود اما نباید از آب فاضلاب هم برای این کار استفاده کرد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین