پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۲۹۱
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
شهردار تایباد گفت: بیش از 80 درصد فاضلاب‌های خانگی در این شهر به جوی‌ها و خیابان‌ها سرازیر می‌شوند که مشکلات فراوانی را در پی دارد.وی مطرح کرد: کانال‌ها و جوی‌ها اصولا برای جمع‌آوری آب‌های سطحی در زمان بارندگی و جلوگیری از آب گرفتگی معابر پیش‌بینی شده‌اند و مدیریت بهره‌برداری و نگه‌داری از آن‌ها بر عهده شهرداری است .وی فرهنگ‌سازی در این زمینه را بسیار حائز اهمیت ذکر کرد.
شعار سال : شهردار تایباد گفت: بیش از 80 درصد فاضلاب‌های خانگی در این شهر به جوی‌ها و خیابان‌ها سرازیر می‌شوند که مشکلات فراوانی را در پی دارد.

ایوب سیدالحسینی  اظهار کرد: سرازیر شدن این آب‌ها مشکلاتی از قبیل ایجاد آلودگی محیطی، بوی نامطبوع، رشد و تکثیر حیوانات و حشرات موذی مانند موش، انواع سوسک و پشه شده که سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد.

وی ادامه داد: علاوه بر این برون‌رفت فاضلاب خانگی به جوی‌های سطح شهر، هزینه‌های اضافی برای شهرداری مانند مرمت و روکش آسفالت، لایروبی و شستشوی جوی‌ها را در بردارد.

شهردار تایباد با اشاره به کاربرد جوی‌ها و کانال‌های آب در سطح شهر، مطرح کرد: کانال‌ها و جوی‌ها اصولا برای جمع‌آوری آب‌های سطحی در زمان بارندگی و جلوگیری از آب گرفتگی معابر پیش‌بینی شده‌اند و مدیریت بهره‌برداری و نگه‌داری از آن‌ها بر عهده شهرداری است که این عمل سبب تشکیل لجن و رسوب ناشی از چربی غذا شده و در صورت بارندگی آب سرریز و خیابان‌ها را فرا می‌گیرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این کودکان در معرض خطر بسیاری هستند زیرا این آب‌های آلوده که بیشتر مناطق را پوشش می‌دهد از داخل حیاط‌ها به سطح خیابان روانه شده و محل بازی کودکان است، بیشتر بیماری‌های پوستی از همین طریق شیوع پیدا می‌کند.

سیدالحسینی با اشاره به مناطقی که بیشتر درگیر این مساله هستند، گفت: مناطق باغ خسروی، سروش، مومن آباد(گرگ آباد)، مواچه، بهداری(رازی)، آب بخشا و خیام که تقریبا تمام منازل آب فاضلاب آشپزخانه و حمام منازل خود را به جوی‌ها و خیابان‌ها سرازیر می‌کنند.

وی عنوان کرد: فاضلاب‌های خانگی به دلیل اسیدی بودن و حالت چسبندگی بالا باعث تخریب آسفالت شده در همین راستا سال گذشته این شهرداری پنج میلیارد ریال برای مرمت و روکش آسفالت خیابان‌های سطح شهر کرده که از این طریق آسیب دیده‌اند.

شهردار تایباد افزود: علاوه بر موارد ذکر شده برخی شهروندان از وضعیت نامطلوب موجود گلایه‌مند هستند و بارها از این مورد شکایت داشته‌اند اما با وجود این که چند مرحله با کمک شبکه بهداشت و درمان آب‌راه‌ها پلمب شده باز هم مالکان از طرق دیگر راهی باز کرده‌اند.

وی فرهنگ‌سازی در این زمینه را بسیار حائز اهمیت ذکر کرد و گفت: مردم باید ابتدا مشکلات و خطرات ناشی از رها شدن آب‌های فاضلاب را درک کنند تا خودشان در جلوگیری از آن سهیم باشند. بسیاری از این آب‌ها علاوه بر مشکلات و آلودگی‌های محیطی به زمین‌های کشاورزی منتهی می‌شود که باز هم در چرخه زندگی افراد نقش نامطلوب خود را خواهد داشت.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:8 اردیبهشت1398،کدخبر:98020804114،www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین