پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۲۸۴
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از افزایش تعداد فقرات آتش سوزی در استان با شروع فصل گرما خبر داد.

شعار سال: موسی الرضا حیاتی گفت: بیشترین تعداد آتش سوزی نیز مربوط به مراتع شهرستان اسفراین بوده است.

وی علت آتش سوزی را بی توجهی دامداران و چوپان های منطقه به هنگام روشن و خاموش کردن آتش بیان کرد.

حیاتی با اشاره به اینکه با شروع فصل گرما تاکنون 30 هکتار از سطح مراتع و جنگل های استان در آتش سوخت، افزود: بیشترین سطح مربوط به مراتع منطقه چخماقلو در شهرستان مانه و سملقان بوده است.

وی ادامه داد: کشاورزان مزارع خود را برای از بین بردن علف های هرز آتش داده بودند اما این آتش سوزی به مراتع سرایت کرده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: به هنگام آتش سوزی افراد محلی در خاموش کردن آتش نقش عمده تری نسبت به یگان حفاظت در سال جاری داشته اند.

وی تاکید کرد: افراد به محض مشاهده آتش سوزی در جنگل و مراتع با شماره تلفن 15.4 تماس بگیرند تا نیروهای یگان حفاظت در کوتاه ترین زمان ممکن در محل آتش سوزی حضور پیدا کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: علاوه بر آن مردم تا رسیدن تجهیزات اطفاء حریق می توانند از خاک برای خاموش کردن آتش استفاده کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) استان خراسان شمالی، تاریخ انتشار 27 تیر 96 ، کد مطلب: 964-7784-5:www.bojnourd.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین