پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۰۲۱
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
رئیس کل دادگستری گلستان با بیان این که پیشروی کویر از قضات استان، احکام زیادی برای پلمپ چاه های غیرمجاز صادر کرده اند که در نوبت اجرا هستند .

شعار سالرئیس کل دادگستری گلستان با بیان این که پیشروی کویر از سمت شمال استان و عمیق تر شدن چاه های کشاورزی، زنگ خطر، پایین رفتن سطح آب های زیرزمینی در گلستان را به صدا در آورده است گفت : دادگستری استان در حیطه وظایف خود در این بخش ، قاطعانه وارد عمل شده است و احکام زیادی برای پلمپ چاه های غیر مجاز در محاکم استان صادر شده است که در نوبت اجرا هستند .

هادی هاشمیان افزود : حفظ داشته های زیست محیطی یکی از خواسته های مهم مردم از دستگاه قضایی استان است .

هاشمیان در ادامه سخنان خود به کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین های کشاورزی و منابع طبیعی استان هم اشاره کرد و گفت : در گذشته روال بر تخریب بناهای غیرمجاز پس از ساخت بود اما دستگاه قضایی استان این روال را تغییر داد و دستگاه های متولی را مکلف کردیم از همان ابتدا جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را بگیرند.

وی افزود : پیشگیری های دادگستری استان نتیجه داد و تعداد گزارش های دستگاه های متولی حفظ اراضی کشاوری و منابع طبیعی استان به دادگستری از 18 مورد در سال 94 به بیش از یکصد گزارش در سال 95 رسید .

این مقام ارشد قضایی استان افزود : افزایش نظارت ها و جدیت دستگاه قضایی استان ، دست اندازی و تغییر کاربری غیرمجاز زمین های کشاورزی و منابع طبیعی استان را به میزان چشمگیری کاهش داد .

هاشمیان در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش های دادگستری در اجرای برنامه های پیشگیری و استفاده از ظرفیت همه دستگاه های اجرایی گفت : این همدلی و همراهی نتیجه داد و سال 95 بر خلاف سال های گذشته ، نه تنها افزایش ورودی پرونده نداشتیم بلکه، تعداد پرونده ها 20 هزار فقره کاهش یافت .

وی افزود : کاهش پرونده ها علاوه بر کاستن از بار محاکم، فرصت رسیدگی به پرونده های مسن را برای قضات استان فراهم کرد .

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه سخنان خود به فعال شدن سامانه ابلاغ الکترونیک ( ثنا ) هم اشاره کرد و گفت : سالانه دو میلیون و 400 هزار برگ اوراق قضایی در استان چاپ می شود که در صورت ثبت نام همه مراجعان به دستگاه قضایی استان در سامانه ثنا ، علاوه بر صرفه جویی در مصرف کاغذ ، سرعت و دقت ابلاغ اوارق را افزایش می دهد.

هادی هاشمیان افزود : در ابلاغ الکترونیک، اوراق قضایی به حساب کاربری فرد ارسال می شود و دیگر مامور برگه ابلاغ را به منزل افراد نمی برد .

هاشمییان ادامه داد: خرداد امسال 35 درصد اوراق قضایی الکترونیک به طرفین پرونده ابلاغ شد که سبب صرفه جویی 60 هزار برگ کاغذ شد .

رئیس کل دادگستری گلستان در بخش دیگری از سخنان خود از آمادگی دادگستری های استان برای مشاوره حقوقی رایگان به مردم خبر داد و گفت : واحد های ارشاد و معاضدت قضایی در ساعت اداری به مراجعان ، مشاوره حقوقی رایگان می دهند . افرادی هم که امکان مراجعه حضوری ندارند با شماره 129 تماس بگیرند و سوالات خود را از مشاوران و کارشناسان حقوقی در ساعت اداری بپرسند .

هادی هاشمیان با بیان این که بسیاری از دردسرهای مردم در محاکم به دلیل ناآگاهی از مسائل حقوقی است افزود : علاوه بر واحد های مشاوره، قضات گلستانی در قالب نهضت حقوق آموزی به مساجد می روند ، مسائل حقوقی را توضیح می دهند و به پرسش های حقوقی و قضایی مردم پاسخ می دهند.

هاشمیان افزود : تلاش دیگر دستگاه قضایی استان در سال گذشته همکاری با صدا و سیما و روی آنتن بردن برنامه حقوقی سیمای قانون بود که با اقبال مردمی مواجه شد .

رئیس کل دادگستری گلستان و معاونان او پس از اقامه نماز جمعه، به پرسش های حقوقی و قضایی نمازگزاران پاسخ دادند.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی سخن نیوز، تاریخ انتشار: 10 تیر 1396، کد مطلب: 2758:www. sokhannews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین