پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۲۰۱
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸
نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، ایجاد خوشه ای از صنایع تبدیلی بخش کشاورزی،ساخت بیمارستان و توسعه و ایجاد مراکز دانشگاهی را از اولویت های شهرستان خنداب در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کردند.

شعار سال: سید مهدی مقدسی روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان خنداب افزود: این شهرستان یکی ازمناطق مهم و کلیدی استان مرکزی است که از استعداد های ویژه ای در بخش کشاورزی برخوردار است.
وی ادامه داد: خنداب ظرفیت های ویژه ای را برای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی دکه تحقق هرچه بیشتر این مهم نیازمند تاسیس و تقویت زنجیره صنایع تکمیلی کشاورزی در این شهرستان از سوی دولت است و مجلس نیز آمادگی هر گونه همکاری در این زمینه را دارا است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس دهم همچنین ساخت و توسعه واحدهای دانشگاهی را یکی از نیازهای مهم شهرستان خنداب عنوان کرد و افزود: ایجاد سایر دانشگاه ها علاوه بر دانشگاه آزاد یکی از عوامل توسعه این شهرستان است که در سال های آتی باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
مقدسی خاطر نشان کرد: راه اندازی و تکمیل بیمارستان خنداب از دیگر نیازهای این شهرستان است و چرا که استقرار بیمارستان در این شهرستان علاوه بر کاهش مراجعه مردم به سایر شهرستان ها برای مداوا از بروز خطرهای جاده ای نیز کمی کاهد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تاکنون نمایندگان این شهرستان برای بهره برداری از بیمارستان خنداب دو دیدار با وزیر بهداشت و مسکن و شهر سازی انجام داده اند.
وی تاکید کرد: نمایندگان مردم شهرستان اراک، کمیجان و خنداب با ایجاد دفتر مشترک در شهرستان های اراک و تهران و همکاری هر چه بیشتر با یکدیگر به قول هاخود در خصوص ایجاد وحدت و همدلی در بین نمایندگان عمل کرده رفع مشکل های استان را بر پایه وحدت و اتحاد در دستور کار خود قرار داده اند.
مقدسی گفت: مدیران این شهرستان در راستای اقتصاد مقاومتی و سیاست های کلان در تلاش هستند تا خدمت رسانی به مردم روز به روز افزایش یابد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی یکی از اولویت ها و اهداف راهبردی نمایندگان این حوزه انتخابیه است که در این زمینه تعامل مثبتی با قوه مجریه و مقننه بر قرار کرده است.
علی اکبر کریمی افزود: ایجاد کارگروه های ویژه با رویکرد تحقق اقتصاد مقاومتی با توجه به ظرفیت های کشاورزی شهرستان خنداب باید در این شهرستان تشکیل و به صورت فصلی اقدام های این بخش بررسی شود.
وی ادامه داد: بهره برداری و فعالیت بیمارستان یکی از نیاز های مهم و اولیه شهرستان خنداب است که در این زمینه نشست های خوبی با مسئولان مربوطه انجام شده تا در آینده نزدیک مردم این شهرستان از مزایای آن بهره مند شوند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر فعالیت کامل و همه جانبه بخش صنعت در شهرستان خنداب افزود: با توجه به وجود جوانان تحصیل کرده و دانش آموختگان دانشگاهی در این بخش می تواند در راستای اشتغال زایی گام های مثبتی برداشته شود.
کریمی با یادآوری تعریض مسیر پل دو آب به خنداب گفت: مسئولان برای تحقق این خواسته به حق مردم در سالجاری باید برنامه ریزی و اقدام کنند.
وی با قدر دانی از تلاش میران دستگاه های مختلف شهرستان افزود: مسئولان باید از موازی کاری پرهیز کرده و نیازهای منطقه را شناسایی و برای رفع مشکل های مردم اولویت بندی کنند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با گرامی داشت هفته قوه قضائیه و سالروز شهادت شهید بهشتی گفت: قوه قضائیه مامن انسان های مظلوم و مدافعان واقعی حق در رسیدگی به درخواست های مردم است.
فرماندار شهرستان خنداب در این نشست گفت: کمبود فضای بیمارستانی، ارتقاء جاده های و نگاه ویژه به بخش کشاورزی را از جمله مشکل ها و نیازهای این شهرستان است.
حمید غیاثی اشتغالزایی، توسعه آبیاری تحت فشار، آبرسانی به روستاها، مدیریت آب کشاورزی، ساماندهی چاه های مجاز برای جلوگیری از اضافه برداشت و مدیریت آب های سطحی از جمله اولویت های مهم فرمانداری شهرستان خنداب در سال جاری است.
وی ادامه داد: زمینه سازی حضور سرمایه گذاران در شهرستان، ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی، احداث گلخانه، احداث و تعریض راه از دیگر برنامه ها فرمانداری و نیازهای این شهرستان است.
شهرستان خنداب با حدود 60 هزار نفر جمعیت، یکی از 12 شهرستان استان مرکزی است که در 85 کیلومتری اراک واقع شده و یکی از قطبهای کشاورزی استان به ویژه در تولید انگور و دیگر میوه ها است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوی اسلامی(ایرنا)، تاریخ 5 تیر 95، کد مطلب: 82126102: www8.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین