پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۱۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: برای معرفی خدمات و پرتال فن‌بازار و کاهش فاصله عرضه و تقاضا تلاش شود، فن‌بازار منطقه‌ای استان پل مطمئنی برای ارتباط عملی بین دانشگاه و صنعت است.
شعار سال: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: برای معرفی خدمات و پرتال فن‌بازار و کاهش فاصله عرضه و تقاضا تلاش شود، فن‌بازار منطقه‌ای استان پل مطمئنی برای ارتباط عملی بین دانشگاه و صنعت است.

 مصطفی آمره امروز در حاشیه جلسه شورای فن‌بازار منطقه‌ای استان مرکزی اظهار داشت: امروز نخستین جلسه شورای هماهنگی فن‌بازار منطقه‌ای استان مرکزی را داشتیم، گزارشی از عملکرد فن‌بازار در سال 96 و برنامه‌های سال 97 ارائه شد.

وی افزود: بحث‌های خیلی خوبی در رابطه با موانع این که چرا عرضه منجر به تقاضا نمی‌شود و یا رفع نیاز فناوران نمی‌شود انجام شد و نظرهای اعضا را در این زمینه دریافت کردیم، نحوه بازاریابی برای محصولات فناورانه مطرح شد که با جمع‌بندی و عارضه‌یابی از دلایل عدم ارائه تقاضا برای فناوری‌های ارائه شده تلاش می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی تصریح کرد: زیرا براساس پرتال فن‌بازار منطقه‌ای استان مرکزی ما بیش از 785 محصول فناورانه داریم که در این پرتال ارائه شده است، اما نیازهای فناورانه شناسایی شده به مراتب تعدادشان کمتر از این میزان است که فاصله معناداری بین عرضه و تقاضا را نشان می‌دهد و باید تلاش کنیم که عرضه و تقاضا را به هم نزدیک کنیم، البته بخشی از این مبادله‌ای که در زمینه محصولات فناورانه انجام می‌شود در پرتال ثبت نمی‌شود.

آمره بیان کرد: یعنی برای تعداد زیادی از محصولات فروش داریم که در پرتال جایی برای آمار فروش نداریم، اما چیزی که وجود دارد این که تقاضا نسبت به عرضه خیلی کم است که باید دلایل آن مشخص شود، یک اعتمادسازی بین‌ صنعتگران و عرضه‌کنندگان فناوری باید انجام شود، شاید باید یک سری حمایت‌ها از عرضه‌کنندگان فناوری باشد و به نوعی ریسک تقاضا را برای تقاضاکنندگان کاهش دهیم، این‌ها اقداماتی است که در رابطه با آنها بحث شد و تلاش می‌کنیم برنامه‌ها را طوری پیش ببریم که سال آینده وضعیت بهتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: شناسایی فناوران بیشتر باشد، هرچند سال 96 نسبت به تمام ادوار سنوات گذشته، عملکرد فن‌بازار منطقه‌ای استان به مراتب بهتر بوده است، 15 مورد شناسایی نیاز فناورانه در سال 96 داشتیم که از 17 مورد شناسایی نیاز فناورانه 11 مورد مربوط به سال گذشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی عنوان کرد: این یک اقدام بسیار خوب است و نشان می‌دهد که عملکرد فن‌بازار منطقه‌ای استان در سال 96 عملکرد مناسبی بوده است، 5 نیاز فناورانه در سال 96 برطرف شده که این هم اقدام بسیار مهمی است، اما موانعی هم وجود دارد که کار را یک مقدار کند کرده است، اینها را باید تلاش کنیم که برطرف شوند.

آمره اضافه کرد: از اعضای شورای فن‌بازار منطقه‌ای استان درخواست داریم که تلاش کنند خدمات و پرتال فن‌بازار را به ذی‌نفعان خود معرفی و این ارتباط عرضه و تقاضا را نزدیک کنند، فن‌بازار منطقه‌ای استان می‌تواند پل مطمئنی برای ارتباط عملی بین دانشگاه و صنعت باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 10 اردیبهشت 1397، کدخبر: 1713616 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
0
0
صنعت و دانشگاه ها واقعا خیلی خیلی دور از هم قرار گرفتن تو ایران
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین