پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۴۴۲
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: انعقاد 211 قرارداد در شرکت شهرک‌های صنعتی استان طی سال گذشته، 6088 فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد و مجموع سرمایه‌گذاری که در این واحدها انجام خواهد شد 15 هزار میلیارد ریال خواهد بود.

شعار سالمصطفی آمره ضمن تشریح عملکرد این شرکت در حوزه برنامه‌ریزی سال 95 افزود: طی سال گذشته 211 قرارداد در قالب 231 هکتار زمین منعقد شد و پنج واحد کارگاهی واگذار شده است، همچنین هفت واحد کارگاهی به بهره‌برداری رسید.

آمره با بیان اینکه نمودار واگذاری‌ها روند افزایشی دارد، افزود: این افزایش از لحاظ تعداد واگذاری‌ها، متراژ آن ها و تعداد فرصت‌های شغلی است.

وی افزود: در حال حاضر در حال شناسایی واحدهای صنعتی دارای ظرفیت هستیم که با دریافت تسهیلات رونق تولید می‌توانند افزایش ظرفیت ایجاد کنند، چرا که یکی از اهداف پرداخت تسهیلات، تولید و ایجاد اشتغال است که بازار فروش نیز داشته باشد. در راستای این هدف باید در پرداخت این تسهیلات دقت شود و واحدهایی که در اولویت هستند قادر باشند آن را دریافت کنند.

آمره ادامه داد: علاوه بر پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی، به واحدهای صنعتی با بیش از 60 درصد پیشرفت نیز تسهیلات پرداخت می‌شود تا طرح‌ها تکمیل و سرمایه وارد چرخه تولید ‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از طرح رونق تولید این است که بتوانیم واحدها را احیا کنیم، تصریح کرد: سال گذشته 41 واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی کاملا تعطیل بودند که با اقدامات انجام شده همچون پرداخت تسهیلات و بازاریابی مجددا فعال شده و به چرخه تولید بازگشتند. این اقدام امسال نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: به دنبال احداث یک منطقه ویژه اقتصادی در خیرآباد تحت نظارت این شرکت هستیم که هنوز قطعی نشده است.

وی در ادامه بیان کرد: در سال گذشته فقط در شهرک‌های صنعتی استان آمار صادرات روند رو به افزایشی را به خود گرفته است. امسال یکی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی افزایش صادرات به میزان دو میلیارد دلار است که بخشی از مسئولیت آن با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی است و معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی مسئول این مهم هستند.

آمره در خصوص تعامل با دانشگاه‌ها در جهت تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی در حوزه‌های مختلف با دانشگاه‌ها مخصوصا با دانشگاه صنعتی اراک ارتباط مطلوبی برقرار کرده است. یکی از این حوزه‌های تعامل مربوط به تاسیس مرکز طراحی مشترک در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی است که پیگیر آن هستیم، همچنین به دنبال تاسیس شرکتی هستیم که توسط آن اقدامات طراحی تولیدکنندگان تجهیزات نفت و گاز را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: بسیاری از اقدامات پژوهشی شرکت با هماهنگی دانشگاه و توسط اساتید دانشگاهی انجام می‌شود و در مجموع ارتباط مناسبی با دانشگاه‌ها داریم. حمایت از پایان‌نامه‌ها از موارد همکاری بین دو طرف است که براساس آن تلاش می‌شود پایان‌نامه‌ها را کاربردی کنیم تا تحقیقات بلااستفاده نباشد از این رو به دنبال جهت‌دهی آنها به سمت مسائل کاربردی‌تر هستیم که قابل استفاده در بخش صنعت باشد.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 27 تیر 1394، کد مطلب: 964-3987-5 :www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین