پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۱۹۴
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: بزرگ‌ترین شهرک صنعتی مازندران در شرق استان ایجاد می‌شود.

شعار سال: سید مصطفی موسوی در جلسه بررسی موانع تولید شهرستان گلوگاه اظهار داشت: گلوگاه ازنظر موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در جاده سراسری و راه‌آهن، دارای پتانسیل ویژه‌ای است.

وی با اشاره به قدمت کوتاه ناحیه صنعتی گلوگاه، افزود: این ناحیه صنعتی در سال 87 ایجاد شده و با توجه به قدمت این ناحیه صنعتی نسبت به شهرک‌ها و نواحی دیگر استان، مباحث زیرساختی خوبی در این ناحیه انجام‌شده است.

موسوی با اشاره به توسعه شهرک‌ها و تملک 1053 هکتاری زمین در شرق استان تصریح کرد: درگذشته، شهرک‌های صنعتی بشل با 196 هکتار و آمل با 120 هکتار، بزرگترین شهرک‌های صنعتی استان بوده‌اند که با تملک زمین در بهشهر و گلوگاه به مساحت 1053 هکتار، عملاً شهرک‌های بزرگ که آماده استقرار صنایع و واحدهای تولیدی بزرگ می‌باشند به شرق استان انتقال پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به آماده بودن سند مالکیت واحدهای تولیدی ناحیه صنعتی گلوگاه ادامه داد: با پیگیری به‌عمل‌آمده با ثبت استان و شهرستان سند دریافت شده، واحدهای تولیدی می‌توانند از مزایای سند در دریافت تسهیلات به‌عنوان وثیقه بانکی بهره‌مند شوند.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران بیان داشت: بر اساس دستورالعمل هیئت‌وزیران، دستگاه‌های خدمات‌رسان باید خدمات را تا درب واحدهای تولیدی برسانند، این شرکت با توجه به منابع، پروژه‌های داخلی مخابرات شهرک را اجرایی و روشنایی معابر را نیز در مدت یک ماه آینده اجرا خواهد کرد.

موسوی با اعلام اینکه ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان علاوه بر هزینه بالای ساخت باید شرایط لازم برای ایجاد ساخت را دارا باشد، افزود: بر اساس دستورالعمل سازمان صنایع کوچک، ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی باید با دارا بودن سه اصل شامل 70 درصد شهرک و ناحیه واگذارشده باشد، 50 درصد واحدها به بهره‌برداری رسیده و واحدهای تولیدی و صنعتی حداقل 100 مترمکعب فاضلاب داشته باشند.

وی یادآور شد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی، واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی توسعه‌یافته تا هفت سال و واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی کمتر توسعه‌یافته تا 13 سال از معافیت مالیاتی برخوردار است.

فرماندار گلوگاه نیز در این جلسه گفت: ناحیه صنعتی گلوگاه دارای 32 هکتار وسعت بوده که بخش اعظمی از زمین‌های این ناحیه صنعتی واگذارشده و با توجه به عدم ساخت‌وساز برخی از واحدها و کمبود زمین صنعتی در شهرستان و ورود سرمایه‌گذاران جدید، هیچ‌گونه زمینی برای استقرار سرمایه‌گذار وجود ندارد.

تباکی افزود: بیشترین قشر مردم در این شهرستان، کشاورز و کارگر می‌باشند و تنها امید آنها به این ناحیه صنعتی است تا علاوه بر تولید، موجبات اشتغال جوانان را فراهم کند. در سه سال اخیر، اقدامات مناسبی در زیرساخت ناحیه صنعتی گلوگاه انجام‌شده است.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 26 تیر 1396، کد مطلب: 1466809:www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین