پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۰۲۲
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳
مدير عامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان فارس با اشاره به تصويب احداث شهرك صنايع‌دستي فارس، تاكيد كرد كه اگر زمين مناسبي فراهم شود، امكان راه‌اندازي شهرك صنايع‌دستي در فارس وجود دارد.

شعار سال: شاهپور قنبري شنبه 20 خرداد در بازديد از كارگاه خاتم‌سازي شهرك صنعتي شيراز، افزود: اين شهرك ویژه صنایع دستی و گردشگری خواهد بود و با توجه به توانمندي شيراز و فارس در حوزه گردشگري و صنايع‌دستي، ايجاد آن توجيه اقتصادي دارد.

قنبري گفت: با توجه به جایگاه فارس در صنایع دستی و رسالت شرکت شهرک‌های صنعتی در تقويت صنایع کوچک، از صنایع دستی که در مقیاس کارگاهی یا صنعتی فعالیت داشته باشند، متناسب با برنامه‌های موجود و در حوزه‌های آموزشی، تورهای صنعتی و نمایشگاهی و خوشه‌های کسب و کار حمایت می‌شود .

وی با اشاره به راه‌اندازی خوشه و کنسرسیوم‌های صادراتی فرش دستبافت فارس گفت: با فعال شدن این خوشه کسب و کار، علاوه بر ارتقا سطح مهارتی و آموزشی ذی‌نفعان و حضور آنان در نمایشگاه‌های خارجی و داخلی، اقدامات مناسبی در حوزه بازار و صادرات انجام شده است .

مدير كارگاه خاتم‌سازي شيراز نيز حفظ اصالت خاتم شيراز و تنوع و نوآوري در ساخت آثار جديد را دو رويكرد مهم مديران اين كارگاه عنوان و اضافه كرد: با تلاش‌هاي انجام شده، خاتم كه به‌عنوان يك كالاي تزئيني استفاده مي‌شد، اكنون در محصولات كاربردي نظير لوازم منزل و اداره مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

حميدرضا حقيقي با يادآوري اينكه كارگاه خاتم شيراز بزرگترين كارگاه ساخت خاتم كشور محسوب مي‌شود، گفت: تمام مراحل خاتم از تهيه مواد اوليه نظير استخوان، چوب و فلز تا ساخت و نصب خاتم در مقياس وسيع، در اين مكان و با بهره‌گيري از توان و هنر 12هنرمند و فعال هنر خاتم انجام مي‌شود.

وي تركيب هنر اصيل خاتم شيراز با هنرهايي نظير مينياتور، خوشنويسي و معرق را از ديگر نوآوري‌ها اين مجموعه بيان و اضافه كرد: در زمينه بسته بندي محصولات توليدي نيز ابتكارات مناسبي انجام شده تا صادرات اين محصولات با سهولت انجام شود.

حقيقي معتقد است كه با راه اندازی شهرك صنايع‌دستي کارگاه‌‌های فعال در زمينه‌هاي مختلف منبت کاری، گلیم بافی، حکاکی روی چوب، مینیاتور و ... امكان فعاليت بهتر و بيشتري خواهند داشت.

20 خرداد مصادف با 10 ژوئن به نام روز جهاني صنايع‌دستي نام‌گذاري شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) استان فارس، تاریخ انتشار 21 خرداد 96، کد مطلب: 963-2374-5:www.fars.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین