پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۰۹۶
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۸
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: در پنجمین جشنواره گل نرگس کازرون که روز بیست و یکم بهمن 95 در این شهرستان برگزار می شود، میز سرمایه گذاری گردشگری برای ارائه مشاوره های تخصصی به سرمایه گذاران شرکت کننده در این جشنواره، راه اندازی می شود.

شعار سال: مصیب امیری بیان داشت: این اقدام با هدف حمایت از سرمایه گذاران به ویژه در بخش روستاهای هدف گردشگری و اقامتگاه های بوم گردی صورت می گیرد.
وی، همچنین به موضوع آماده سازی مسیرهای گردشگری شهرستان کازرون که به منطقه نرگس زارها و آثار تاریخی این شهرستان منتهی می شود، اشاره کرد و گفت: نر گس زارهای کازرون با مساحتی حدود 70 هکتار یکی از زیباترین و بزرگترین دشت های نرگس در کشور به شمار می آید.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، ادامه داد: با توجه به استقبال کم نظیر مردم و علاقه مندانی که از سراسر کشور در این جشنواره شرکت می کنند، این اداره کل با هدف تامین رفاه گردشگران، در 2 مرحله مبادرت به آماده سازی مسیرهای گردشگری نرگس زار کازرون در فضایی به وسعت 800 مترمربع کرده است.
امیری گفت: در مرحله نخست این آماده سازی، 6سرویس بهداشتی با تخصیص یک میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار احداث شده است و در صورت تامین اعتبار در مرحله دوم، توسعه و حصار کشی نرگس زار در دستور کار قرار می گیرد.
وی بیان کرد: برخی از آثار تاریخی شهرستان کازرون در مسیر منتهی به نرگس زارهای این شهرستان قرار دارد که از جمله آنها کاروانسرای کنارتخته، کاروانسرای کمارج ،مجموعه طبیعی تاریخی بیشاپور، بازار تاریخی کازرون، چهار طاقی بالاده و تنگه ابوالحیات است.
گل نرگس و نرگس زار های فراوانی در اطراف شهرستان کازرون وجود دارد و گل های آن شامل نرگس شش پر، شهلا و معمولی است که همه آنها از عطر و مرغوبیت خاصی برخوردار است اما از میان آنها نرگس شهلا به دلیل داشتن زیبایی و بوی مطبوع، اشتهار دارد.
بخش اعظم نرگس زارهای 25 هکتاری کازرون در منطقه جره، بلبک، سرمشهد و فامور در بخش جره و بالاده واقع شده و همچنین نرگس زار خشت در بخش خشت و کنارتخته قرار دارد.
مساحت نرگس زار های جره، حدود هشت هکتار و منطقه بلبلک در حدود چهار هکتار است.
جره، روستایی است از توابع بخش جره و بالاده شهرستان کازرون که یکی از معروفترین و زیباترین نرگس زارهای ایران در آن واقع است و در زمان برداشت گل نرگس زیبایی این منطقه صد چندان می شود و همین امر هرساله گردشگران زیادی را به این منطقه می کشاند.
ماه های دی و بهمن، ایامی است که علاقه مندان برای دیدن این نرگس زارهای زیبا به این مناطق مراجعه می کنند و در واقع بهترین ایام برای لذت بردن از گل های نرگس اوایل فصل زمستان تا اواسط این فصل است.
نرگس های کازرون به خاطر مرغوبیت زیاد متقاضیان زیادی دارد و علاوه بر ارسال به شهرهای اصفهان، تهران به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس نیز صادر می شود.
شهرستان کازرون در فاصله 120کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس(ایرنا)، تاریخ 5 بهمن 95 ، کد مطلب: 82400306: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین