پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۵۴
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به مشکل کم‌آبی موجود در این استان گفت: توسعه آبیاری نوین در اراضی کشاورزی از اولویت‌های استان سمنان است.

شعار سال : سید حسن میرعماد در دیدار با استاندار سمنان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بخش کشاورزی در این استان اظهار داشت: کم‌آبی به‌ عنوان مهم‌ترین مشکل استان سمنان در همه بخش‌های توسعه‌ای ازجمله کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد از آب مصرفی استان سمنان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود عنوان کرد: باوجود همه تلاش‌های انجام‌شده تنها 10 درصد از اراضی کشاورزی استان سمنان مجهز به سیستم‌های آبیاری نوین است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تغییر و اصلاح الگوی کشت را به‌عنوان یکی دیگر از اولویت‌های بخش کشاورزی در این استان نام برد و افزود: برای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی باید به سمت کشت ارقام باارزش افزوده بالا و آب بری کمتر برویم.

میرعماد با اشاره به سهم بری 13.5 درصدی بخش کشاورزی از اعتبارات مجموع اعتبارات استانی، گفت: ارزش سالانه محصولات کشاورزی در استان سمنان بیش از 46 هزار و 309 میلیارد ریال است.

وی با اشاره به مجموع اراضی زیر کشت استان سمنان بیان کرد: در استان سمنان 198 هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل 92 هزار هکتار زمین زراعی، 49 هزار هکتار باغ، 57 هزار هکتار آیش وجود دارد که بیش از 43 هزار بهره‌بردار در آن مشغول به فعالیت هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه استان سمنان دارای محصولات کشاورزی شاخصی در کشور و حتی دنیا است، از پسته دامغان، گردوی شهمیرزاد، انگور شاهرود، انار گرمسار و درجزین، خربزه گرمسار و نیز گل نرگس سمنان به‌عنوان مهم‌ترین محصولات باغی و گیاهی در این استان نام برد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ نشرخبر : 15 آذر 1394 کد مطلب : 936155 www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین