پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۷۴۲
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
حجت الله شهبازی، مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: در سال گذشته 602 هزار و 250 شاخه گل شامل، شاخه‌بریده، فصلی و نشائی، آپارتمانی، گل‌های پیازی و درختچه‌های زینتی تولید شده است.

شعار سال: وی با بیان اینکه گل‌های رز و مریم عمده گل‌های شاخه‌بریده تولیدی استان است، گفت: همچنین 17 هزار و 760 عدد انواع گل پیازی و 357 هزار و 500 اصله درختچه زینتی در سال گذشته تولید شده است.


شهبازی با اعلام اینکه گلخانه‌های همدان در سه بخش گلخانه‌های سبزی و صیفی، گل و گیاهان زینتی قارچ صدفی فعالیت می کنند، تصریح کرد: از ابتدای امسال تا آبان ماه جاری 37 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به متقاضیان احداث واحدهای تولیدی گلخانه و قارچ پرداخت شده است.


وی با بیان اینکه انواع درختچه‌های زینتی از جمله انواع سرو و کاج در استان تولید می شود، عنوان کرد: همچنین پیچک‌های زینتی، انواع یاس، بید، اقاقیا، زرشک زینتی و پیراکنتا و شمشاد در استان تولید می‌شود.

شهبازی گفت: 10 واحد تولید گل فصلی و نشائی در استان همدان وجود دارد که 5 میلیون و 423 هزار بوته گل فصلی و نشائی و 209 هزار و 660 گلدان گل آپارتمانی در استان همدان تولید و به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

لازم به ذکر است انواع گل‌های پیازی نرگس، لیلیوم، آماریلیس، زنبق ، گلایول، جعفری، اطلسی، مینا، بنفشه، مریم گلی و همیشه بهار، بیشترین تولیدات استان همدان است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین، تاریخ 11 دی 95، کد مطلب: 618221: www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین