پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۳۰۴
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از اتمام فصل نخست کاوش باستان‎شناختی مشترک ایران و ژاپن در غار انجیری مرودشت خبر داد.
شعار سال: به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، مصیب امیری اظهار داشت: این کاوش که نخستین کاوش مشترک ایران و ژاپن در منطقه مرودشت است، با هدف مطالعه استقرارهای پیش از تاریخ این مکان باستانی به سرپرستی سونیا شیدرنگ از طرف پژوهشکده باستان‌شناسی و موزه ملی و یوشیرو نیشیاکی از موزه دانشگاهی توکیو به انجام رسید.

وی گفت: از جمله یافته‌های باستان‌شناختی این فصل از کاوش می‎توان به تکه سفال‎های دوره آغاز ایلامی، دست‎ساخته‎های سنگی مربوط به دوره نوسنگی و دوران پایانی پارینه سنگی اشاره کرد که در کنار بقایای جانوری متعددی که بیشتر شامل بز و گوسفند و گاو بودند از لایه‎های کاوش شده این غار به دست آمد.

لازم به ذکر است غار انجیری در حدود 60 کیلومتری شمال شرق مرودشت و در دامنه کوه زکه و در نزدیکی روستای شاهیجان واقع شده و در سال 1382 با شماره 10542 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 دی 1395، کدخبر: 447807، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین