پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۱۶۲
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
‌مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: عملیات کاوش غار انجیری شهرستان مرودشت با همکاری گروه‌های باستانشناسی ایران و ژاپن آغاز شده است.

شعار سال: مصیب امیری گفت: عملیات کاوش غار انجیری شهرستان مرودشت از 5 دی‌ماه آغاز شده و تا اول بهمن‌ماه ادامه دارد.

او اضافه کرد: سرپرستی این گروه کاوشگر باستانی را به شکل مشترک دکتر سونیا شیدرنگ از ایران و دکتر یوشیرو نیشیاکی برعهده دارند و فریدون بیگلری به عنوان مشاور علمی و راهبردی آنان را همراهی می‌کند.

امیری گفت: اعتبار این پروژه از ابتدا تا پایان عملیات کاوش توسط موزه دانشگاه توکیو تامین می‌شود و پس از پایان عملیات کاوش، اشیا موزه‌ای و مطالعاتی به دست آماده به امین اموال اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تحویل خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: نتایج پژوهش‌های میدانی به صورت مقاله تحلیلی برای چاپ در مجله علمی-پژوهشی پژوهشکده باستانشناسی ارائه می‌شود.

امیری یادآور شد: گروه باستانشناسی ژاپنی در راستای اجرایی شدن یادداشت تفاهم مبادله شده بین پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور و موزه دانشگاه توکیو، به شیراز سفر کرده است.

براساس این گزارش، غار انجیری در 60 کیلومتری شمال شرق شهر مرودشت، شمال غربی روستای شاهیجان علیا و شمال شرقی روستای شاهیجان سفلی واقع شده و در تاریخ 2 آبان ماه سال 82 با شماره 10542 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی ایسکانیوز، تاریخ انتشار 6 دی 1395، کد مطلب: 716483: www.iscanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین