پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۹۸۴
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
روز جهانی صنایع دستی به همت انجمن علمی صنایع دستی و با اجرای برنامه های مختلف گرامی داشته شد.

شعار سال: در این برنامه که با قرائت قرآن کریم و سرود ملی آغاز گردید، نخست آقای دکتر مصطفی رستمی عضو هیات علمی گروه صنایع دستی دانشگاه مازندران به تاریخچه فعالیت شوراهای جهانی صنایع دستی wcc و روز جهانی صنایع دستی که به دهم ژوئن سال 1946 برابر با بیستم خرداد 1343 باز می گردد، اشاره داشت. وی در ادامه ضمن بیان ضرورت فعالیت ها و اهداف این شورا در سطح جهانی و جایگاه صنایع دستی ایران در شورای بین المللی صنایع دستی، به نقد برنامه های صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور و لزوم برنامه ریزی صحیح و واقع بینانه، همراه با نظارت دقیق در مسیر توسعه اقتصادی و فرهنگی صنایع دستی ایران پرداخت.

دکتر همایون حاج محمد حسینی عضو هیات علمی دانشگاه مازندران، سخنران دیگر برنامه این روز بود که به اهمیت و جایگاه رشته صنایع دستی در نظام آموزش عالی کشور اشاره داشت.

سپس دکتر مرداویج توکلی عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور در کارگاه تحول در کسب و کار در حوزه صنایع دستی با رویکرد تولید استاندارد، به کارکردهای اقتصادی صنایع دستی، اعم از بالا بردن سطح اشتغال و ازدیاد درآمد سرانه تولید ملی، توسعه گردشگری، مبادلات فرهنگی، تقویت بازار و گرایش های مختلف کسب و کار در حوزه صنایع دستی پرداخت.

دکتر میثم شیرخدایی عضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه مازندران نیز سخنرانی بعدی این نشست بود که نتایج پژوهش های خود را در خصوص بازاریابی آثار هنری با تاکید بر مطالبات، روحیات و تعاملات کاربران و مشتریان نسبت به آثار هنری در نمایشگاه ها و فروشگاه های این گونه آثار برای حضار ارایه کرد.

همچنین از برنامه های جانبی مراسم روز جهانی صنایع دستی در دانشگاه مازندران می توان به برپایی نمایشگاهی از آثار دانشجویان صنایع دستی در محوطه دانشکده هنر و معماری، برگزاری کارگاه های تخصصی با موضوع چاپ باتیک، معرق چوب، معرق کاشی و اقتصاد هنر اشاره کرد. علاوه بر این اجرای تئاتر آرش کمانگیر توسط دانشجویان رشته صنایع دستی از دیگر برنامه های یک روزه گرامی ‌داشت روز جهانی صنایع دستی در دانشگاه مازندران بود که به همت انجمن علمی صنایع دستی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار گردید.













سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی خزر، تاریخ انتشار 14 خرداد 96، کد مطلب: 11221:www.shomalpress.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین