پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۱۵۰
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
به مناسبت روز جهانی صنایع دستی، نمایشگاه ترویجی صنایع دستی در موزه منطقه‌ای جنوب شرق زاهدان افتتاح شد.

شعار سال: مراسمی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی در سالن کنفرانس اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان برگزار شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در این مراسم با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی شاغلان صنایع دستی اظهار کرد: سال گذشته 2 کارگاه آموزشی شاغلان صنایع دستی را برگزار کردیم و امسال نیز در ابتدای سال این کارگاه را در شهرستان زابل با کلاس‌های سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی آغاز کردیم.

بهروز عیسی‌زهی برگزاری اولین نشست تخصصی موزه سنتی با رویکرد سوزن دوزی بلوچ را از دیگر برنامه های حوزه صنایع دستی عنوان کرد و افزود: عقد تفاهم‌نامه با سازمان فنی و حرفه ای که از ابتدای امسال ابلاغ شد از دیگر برنامه های حوزه صنایع دستی است.

وی گفت: در حوزه حمایت از تولید نیز اتمام خانه صنایع دستی دامن را داشتیم که در یک ماه آینده به بهره برداری خواهد شد.

وی بیان کرد: از برنامه‌های دیگر حوزه صنایع دستی راه اندازی کارگاه شماره 2 سفال کلپورگان که 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، تجهیز کارگاه رنگرزی زابل، راه‌اندازی کارگاه پارچه بافی نیمروز و تجهیز کارگاه سفال در هیرمند می باشد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: شناسایی صنعتگران فاقد مجوز صنایع دستی از برنامه های دیگر این حوزه بود که حدود 6 هزار نفر صنعتگر فاقد مجوز را شناسایی کردیم.

این مسئول ادامه داد: در حوزه بازرگانی برگزاری بازارچه‌های نوروزی در اکثر شهرستان‌های استان و برگزاری هفتمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی را داشتیم و امیدواریم امسال هشتمین نمایشگاه سراسری را بتوانیم در آذرماه امسال برگزار کنیم.

وی در پایان به اعزام صنعتگران به اکثر نمایشگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: صنعتگران صنایع دستی استان نیز در 5 نمایشگاه خارجی اعزام شدند که شاخص ترین آنها نمایشگاه های عمان، هلند و چین بوده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زاهدان اظهار کرد: به مناسبت روز جهانی موزه برنامه هایی در دستور کار قرار دادیم که از جمله آنها برگزاری نمایشگاه توانمندی هنری، صنایع دستی و سوغات زاهدان با همکاری امور بانوان شهرداری زاهدان بود.

عدنان حسینی افزود: مراسم ضیافت افطاری با حضور صنعتگران صنایع دستی زاهدان و برگزاری کارگاه آموزشی در حاشیه نمایشگاه توانمندی صنایع دستی و نیز دیدار با پیشکسوتان صنایع دستی زاهدان برنامه های دیگر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زاهدان به مناسبت روز جهانی صنایع دستی است.

عبدالحمید خدایاری نیز در این مراسم با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در محل ساختمان اداره میراث فرهنگی ایرانشهر به مناسبت روز جهانی صنایع دستی اشاره کرد و گفت: از دو تن از بانوان سوزن دوز که حائز رتبه درجه یک هنری شدند نیز تجلیل شده است.

در پایان این مراسم از تعدادی از صنعتگران فعال استان و نیز نادر احسانی که مقالات موفقیت آمیزی در زمنیه صنایع دستی داشته است، تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم با حضور صنعتگران فعال استان نمایشگاه ترویجی صنایع دستی در موزه منطقه ای جنوب شرق افتتاح شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 22 خرداد 1396، کد مطلب: 13960322000734: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین