پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۰۵۴
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱
مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: با توجه به استقبال زیاد مردم از فضای مجازی باید در این فضا با آموزش مستقیم و غیرمستقیم به معرفی روستای کلپورگان و سفال آن پرداخته شود.

شعار سال: فرحنار امر اللهی با اشاره به اینکه باید یک سایت جامع برای کلپورگان به عنوان روستای جهانی ساخته شود که به زبان های مختلف و در ابتدا به زبان انگلیسی باشد تا بتواند این روستا را معرفی کند، بیان کرد: باید در پایتخت و مراکز استان ها یک مکان مشخصی برای فروش سفال وجود داشته و به مناسبت های مختلف معرفی این روستا صورت بگیرد.

مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه با حفظ اصالت سفال کلپورگان، باید کاربری‌های جدید را تعریف کنیم، افزود: سفال کلپورگان باید با همین رنگ و نقش و با همین جنس مواد باقی بماند ولی بهتر است روی کاربری‌های جدید هم کار شود.

این مسئول ادامه داد: بهتر است تورهایی به مقصد کلپورگان ترتیب داده شود تا سفالگران کشور به کلپورگان سفر کنند تا ضمن آموزش آنها، این منطقه در بحث ترویج سفال موفق تر عمل کند.

وی گفت: با توجه به استقبال زیاد مردم از فضای مجازی باید در فضای مجازی و با آموزش مستقیم و غیرمستقیم به معرفی روستای کلپورگان و سفال آن پرداخته شود.

امراللهی با اشاره به اینکه مجلس در هفته گذشته طرحی را به پیشنهاد سازمان تصویب کرد که از موارد آن این بود که صدا و سیما حتما در برنامه های معرفی، آموزش و در دکورها و جوایزش از صنایع دستی استفاده کند و نیز طبق این طرح بانک ها حتما باید در جوایز شان از صنایع دستی استفاده کنند.

مشاور رئیس میراث فرهنگی کشور افزود: فروشگاه های صنایع دستی مدرن در پایتخت ایجاد شده که مسئولین میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان برای معرفی و فروش و نیز ترویج سفال کلپورگان باید با آنها ارتباط برقرار کنند و وارد مذاکره شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه بسته بندی سفال در زمان انتقال کمک زیادی می کند، ادامه داد: هم در داخل و هم در خارج از کشور باید با بسته بندی خاصی ارائه شود و به ویژه برای جهانی شدن روستا حتما طراحی برای بسته بندی باید محکم و متناسب با روح این روستا باشد.

وی گفت: عرضه این سفال باید با سلیقه کشورهای اروپا و آمریکا یکی باشد و به دلیل بدوی بودن آن به دنبال بازاریاب های خارج از کشور در قاره های اروپا و آمریکا بود تا به شکل خوبی معرفی و عرضه کنند.

امراللهی خاطرنشان کرد: از این رو می‌توانیم به توسعه پایدار روستا و استان سیستان و بلوچستان فکر کنیم و اگر به این ترتیب مشتری و گردشگر بیشتری بیاید می توانیم کارگاه ها را در روستای کلپورگان و سایر نقاط استان گسترش و تجهیز کنیم تا تولید بیشتری صورت بگیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری فارس (استان سیستان و بلوچستان)، تاریخ انتشار 25 تیر 96 ، کد مطلب: 13960424002202:www.sistan-baluchestan.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین