پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۷۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
فعالیت کارگاه سفال کلپورگان با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان انجام می‌پذیرد.

شعارسال: معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: این کارگاه فعال است و فقط از انحصار یک فرد و گروه درآمده و با مدیریت و مسئولیت اداره میراث فرهنگی سراوان مدیریت می‌شود.

بهروز عیسی زهی افزود: قبل از این تنها کارگاه پخت سفال کلپورگان را در اختیار مردم به صورت اختصاصی قرار می دادیم اما به دنبال جهانی شدن سفال کلپورگان و اینکه باید تعداد زیادی در این رشته و صنعت فعالیت داشته باشند تصمیم بر این شد تا زمینه را برای استفاده عده بيشتري از سفالگران فراهم کنیم.                                                                                        پيشتر  برخی سایت های مجازی خبري مبنی بر تعطیلی کارگاه سفال کلپورگان منتشر کردند.
وی  گفت:  برای این کارگاه هزینه بسیار زیادی شده و نظارت اداره کل میراث فرهنگی را طلب می‌کرد تا زمینه را برای بهره‌برداری تمامی سفالگران از این کارگاه فراهم کند.
معاون صنایع دستی اداره ‌کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان افزود: با مدیریت جدید کارگاه ، رقابت بیشتر بین صنعتگران فراهم شده و کیفیت محصولات افزایش یافته و هزینه تولید سفال نیز کاهش یافته است.
وی با اشاره به ثبت جهانی سفال کلپورگان و لزوم معرفی این هنر-صنعت بومی در کل کشور گفت: فروش سفال کلپورگان در خود روستا،  در نمایشگاه های فروش صنایع دستی در سراسر کشور و همچنین در فروشگاه های صنایع دستی در کل استان صورت می‌پذیرد.

 



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ انتشار 2 بهمن 96، کد خبر:2001908 ، www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
0
0
امیدوارم یه روزی به یکی از قطب های صنایع دستی کشور تبدیل شیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین