پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۹۸۲
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران از برگزاری مسابقات ملی مناظرات دانشجویی در استان خبر داد.
شعارسال: معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران از برگزاری مسابقات ملی مناظرات دانشجویی در استان خبر داد.

حیدر جان‌علی زاده اظهار داشت: رسانه‌ها دارای اهمیت بسیاری است که به عنوان چشم بینای جامعه هستند.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد فرهنگی اجتماعی دانشگاه به نوعی رویکرد جهادی دانشگاهی است که سیاست‌های اصلی این رویکرد قطب نمای مسئولان فرهنگی است.

جان‌علی زاده با اشاره به اینکه 10 محمور در رویکرد جهادی دانشگاهی قرار دارد گفت: تکریم به قرآن و عترت، تکریم و تعامل با نخبگان فرهنگی، حمایت و توسعه انجمن‌های دانشجویی، اعتدالگرایی، توجه به کارمند دانشجو و اساتید دانشگاه، فعال سازی ارتباط دانشگاه با جامعه، دانش آفرینی، خودارزیابی، واگذاری مسئولیت‌ها به تشکل‌ها و حمایت از تکریم ایثار و شهادت از محورهایی است که معاونت فرهنگی اجتماعی که آنها را به عنوان سیاست‌های اصلی خود دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اهداف مسابقات مناظرات دانشجویی گفت: مناظرات دانشجویی در تلاش برای ایجاد نقد درست در جامعه است چراکه در حال حاضر فضای نقد صحیح در جامعه وجود ندارد.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه مازندران تصریح کرد: مناظرات دانشجویی می‌تواند کمک حال برای نقد صحیح در جامعه باشد و روش نقد صحیح معرفی و اشاعه داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد هنوز افراد جامعه آموزش‌های لازم را ندیدند، گفت: مناظرات ریاست جمهوری مصداق بارز نابلد بودن مناظره است که در برخی مواقع به توهین کشیده می‌شود.

شعبانی، عضو شورای سیاستگذاری مسابقات مناظرات دانشجویی با اشاره به اینکه این مناظرات به نام خواجه نصیرالدین طوسی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خواجه نصیر یکی از افتخارات علمی ایران با نوشتن 280 کتاب است این مناظرات به اسم این عالم گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه دانشجویان آشنایی کافی با مشاهیر تاریخی ندارند، گفت: پایش ملی نشان از عدم آشنایی دانشجویان کشور با مفاخر ایرانی است و البته برای این امر کانون مفاخر از سال جاری راه اندازی شده است.

سید زینب تقوی، عضو شورای سیاستگذاری مسابقات مناظرات دانشجویی و معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران نیز گفت: مناظره نقش زیادی در تقویت ذهن و بارور کردن علم دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری نسبت به نظریه پردازی دانشجویان و طرح شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر اجرای کرسی آزاد اندیشی از سال 90 طرح مناظرات دانشجویی در دانشگاه‌ها اجرا شد.

تقوی خاطرنشان کرد: قوه استقلال، روش صحیح نقد کردن از اهداف مسابقات مناظرات دانشجویی است و شعار این مسابقات مناظره فرصتی برای یادگیری است.

وی با اشاره به اینکه این ششمین دوره مسابقات مناظرات ملی است، خاطرنشان کرد: این مسابقات به صورت استانی برگزار می‌شود و دو کارگاه آموزشی برای شرکت کنندگان برگزار شد.

رمضان مهدی زاده، دبیر اجرایی مسابقات مناظرات دانشجویی در مازندران گفت: 12 تیم در این مسابقات حضور دارند که از 17 رشته تحصیلی و 6 دانشگاه دانشگاه مازندران، آزادبابل، علوم پزشکی مازندران هستند.

وی گفت: حدود 250 گذاره در اختیار دانشجویان قرار گرفته است و تیم‌ها به صورت مخالف و موافق با هم رقابت می‌کنند.

مهدی زاده خاطرنشان کرد اقتصادمقاومتی، واردات کالا، تحریم، دولت اعتدال بخشی از گذاره های مسابقات مناظرات دانشجویی است.

وی گفت: به صورت کلی 12 داور این مسابقات را پشتیبانی می‌کنند که تمام این افراد از استان هستند و 32 ملاک برای داوران در نظر گرفته شده است. زمان و مکان 11 و 12 مهر ماه شروع مسابقات دانشجویی است که در دانشگاه مازندران برگزار می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 6 مهر 1396، کدخبر: 1532712 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین