پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۱۰۲
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به اینکه انتظار می رود فرمانداران شهرستانها در حمایت از صنعتگران همراه ما باشند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۶ هزار کارگاه صنایع دستی در استان فعال است.

شعار سال: علیرضا دباغ عبداللهی در مراسم گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی در نگارخانه خطایی اردبیل با اشاره به اخذ سه نشان جغرافیایی ملی برای سه اثر صنایع دستی استان سال گذشته افزود: در کل کشور 10 نشان ملی جغرافیایی به ثبت رسید که سه تولید استان شامل گلیم عنبران، ورنی مغان و جاجیم خلخال نیز جزو این آثار ثبت شد.


به گفته معاون صنایع دستی میراث فرهنگی سال گذشته در سطح استان درجه بندی 300 کارگاه انجام شد بطوریکه سایر کارگاه‌ها در دستور کار قرار دارد و کنار آن توانستیم سال گذشته 700 پروانه تولید صنایع دستی را نیز به صورت انفرادی صادر کنیم
.
وی با اشاره به فعالیت 16 هزار کارگاه صنایع دستی در سطح استان گفت: 70 هزار صنعتگر این حوزه صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند که تولیدات آنها در 62 رشته می باشد.
.
عبداللهی به صادرات صنایع دستی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: از تولیدات صنایع دستی استان بصورت غیر چمدانی 500 میلیون دلار به کشورهای خارجی صادرات داشتیم.

وی توسعه رشته قلم‌زنی در استان را یادآور شد و گفت: توانستیم این رشته را بصورت مناسب در استان احیا و برگزاری کلاس های آموزشی در این رشته را نیزدایر کنیم.

به گفته معاون صنایع دستی استان انتظار داریم فرمانداران در شهرستانها اعتباراتی را در راستای حمایت و گسترش صنایع دستی اختصاص دهند تا شاهد توسعه و رونق تولید این محصولات در منطقه باشیم و در کنار آن بتوانیم زمینه اشتغال را فراهم کنیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 20خرداد 1396، کدخبر: 26386، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین