پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۲۹۱
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان گرمی گفت: ۷۰۰۰ بافنده در رشته‌های بافته‌های داری گرمی مشغول به فعالیت هستند و این نشان از نقش مهم صنایع دستی در این شهرستان است.
شعارسال: میر روح الله محمدی صبح‌امروز در نخستین همایش تجلیل از هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی شهرستان گرمی مغان که در سالن حافظ اداره فرهنگ و ارشاد برگزار شد، اظهار داشت: 7 هزار بافنده در رشته‌های بافته‌های داری گرمی مشغول به فعالیت هستند و این نشان از نقش مهم صنایع دستی در این شهرستان است.

وی به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و عملکردهای این اداره و قابلیت‌ها و توانمندی‌های هنرمندان و صنعت‌گران صنایع‌‌دستی این شهرستان پرداخت و گفت: خوشبختانه بخش صنایع‌دستی شهرستان در وضعیت مطلوبی به‌سر می‌برد و امیدواریم که بتوانیم از این ظرفیت در راستای اشتغال‌زایی در منطقه استفاده کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان گرمی با بیان اینکه همایش مذکور با همکاری شرکت تعاونی تامین نیاز مشاغل خانگی توسعه فدک گرمی برگزار شده است، افزود: هنرمندانی از بخش‌های سه‌گانه موران، اونگوت و مرکزی شهرستان گرمی در این همایش شرکت کرده‌اند.

محمدی تصریح کرد: در این همایش به 17 نفر از برگزیدگان رشته‌های صنایع دستی عروسک‌سازی، مجسمه‌سازی، ورنی‌بافی، گلیم‌بافی و دیگر بافته‌های داری به رسم یادبود لوح سپاس و جوایزی اهدا شد و امیدواریم که با حمایت مسئولان و دستگاههای مرتبط شاهد بهبود وضعیت باشیم.

میرحمایت میرزاده، نماینده مردم گرمی در مجلس با تاکید بر اهمیت صنایع‌دستی در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی گفت: خواستار لزوم احیای صنایع دستی و هنرهای سنتی شهرستان هستیم و امیدواریم به این موضوع مهم اهمیت ویژه‌ای داده شود.

اجرای سرود ملی توسط گروه سرود کانون پرورشی کودکان و پخش کلیپی از جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی شهرستان از دیگر برنامه‌های جانبی این همایش بود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 26 بهمن 1395، کدخبر: 1328130 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین