پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۴۳۰
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲
مدیرکل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری گفت: تسهیلات بلاعوض احداث مجتمع‌های صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری به متقاضیان اعطا می‌شود.

شعار سال: بهمن عسگری ظهر امروز در نشست استاندار با صنعتگران اظهار داشت: 500 میلیون تومان برای پرداخت تسهیلات بلاعوض برای ایجاد مجتمع‌های صنایع دستی در استان جذب شده است.

وی افزود: در سه سال گذشته زمینه اشتغال دو هزار و 400 نفر به صورت مستقیم در استان فراهم شده که آمادگی ارائه آموزش‌های رایگان را به همه صنعتگران در همه نقاط استان را داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به کمبود اعتبارات بیان کرد: فعالیت‌های آموزشی به ویژه در مراکز علمی، برپایی بازارچه‌های موقت صنایع دستی و اجرای دوره‌های آموزشی رایگان برای صنعتگران و هدایت آنها به سمت اشتغال انجام شده است.

عسگری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برای بسیاری از افراد ایجاد کارگاه صنایع دستی مشکل است است در این زمینه نیز ورود کرده‌ایم.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های صنایع دستی در روستاهای استان تصریح کرد: اجرای طرح گلیم‌بافی در روستای سر آقا سید از طریق در اختیار قرار دادن مواد اولیه به افراد و کارگاه خاتم روستای شیخ شبان که سال گذشته با 120 میلیون تومان سرمایه‌گذاری بخش دولتی ایجاد و زمینه اشتغال 50 نفر را فراهم کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت توجه به صنعت نمد در شهرکرد بیان کرد: هدف این است که شهرکرد به عنوان شهر جهانی نمد معرفی شود که در همین راستا یک واحد تولیدی نمد با اشتغال 20 نفر و سرمایه 220 میلیون تومان از سوی بخش خصوصی ایجاد شده است.

عسگری با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی صنایع دستی نبود بازار فروش است، گفت: سال گذشته بازارچه صنایع دستی با این هدف ایجاد که شامل 29 غرفه که زمینه اشتغال 45 تفر را فراهم کرده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 29 خرداد 96، کد مطلب: 1441046:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین