پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۷۴۲۸۶
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۱
معاون آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه تقریبا قطع است درحالیکه دانشگاه ها باید رابطه خود را با بخش خصوصی تقویت کنند.

شعارسال: برات قبادیان ظهر سه شنبه در مراسم روز ملی حمایت از صنایع کوچک که در سالن جلسات اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد، بر لزوم رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان تاکید کرد و اظهار داشت: اشکالات ساختاری اساسی در حوزه صنعت کشور وجود دارد که با برنامه ریزی دقیق باید در راستای حل آن ها تلاش کرد.

وی با بیان اینکه باید در راستای ظرفیت های موجود در هر منطقه سرمایه گذاری کرد، گفت: سرمایه گذاری بدون مطالعه و بدون توجه به ظرفیت های موجود در هر منطقه با شکست موجه شده و رکود را در پی خواهد داشت.

معاون آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت لرستان به وجود پتانسیل های موجود در استان لرستان اشاره کرد و افزود: لرستان می تواند قطب تخصصی گیاهان دارویی و سنگ در کشور باشد لذا باید سرمایه گذاری در این استان را به این سمت سوق داد.

قبادیان با اشاره به اینکه دولت در طی ۴ سال گذشته برنامه های خوبی در حوزه صنعت اجرا کرد، بیان داشت: با وجود تمایل بیش از اندازه مردم به دولت و دکتر روحانی، در چهار سال آینده دیگر عذر و بهانه ای برای خدمت به مردم وجود ندارد.

وی با بیان اینکه امروز همه امور بویژه امور اقتصادی برای آینده روشن ایران آماده است، گفت: یکی از مشکلات کشور این بوده که از ظرفیت های موجود استفاده نمی کند.

معاون آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت لرستان با تاکید بر اینکه باید بخشی از مشکلات لرستان از راه های علمی حل شود، افزود: دانشگاه لرستان با داشتن ۷ هزار دانشجو و دانشگاه علمی کاربردی این استان با داشتن ۱۲ هزار دانشجو نقش کمرنگی در اقتصاد استان و حل معضلات فنی آن دارند.

قبادیان با یادآوری اینکه ارتباط بین صنعت و دانشگاه تقریبا قطع است، ادامه داد: دانشگاه باید به کشور سود رسانده لذا باید خود را اصلاح کند.

وی گفت: ۶ برابر نیاز کشور مجوز تاسیس کارخانه های دارو صادر شده است و همین امر موجب شده این کارخانه ها تنها با یک شیفت کار کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی پرسنا، تاریخ انتشار: 17مرداد1396، کدخبر: - : www.porsna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین