پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۷۵۰
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
جهاد دانشگاهی واحد قم، جشنواره "کالای ایرانی، گامی به سوی بالندگی" را با هدف بالابردن سطح آگاهی مخاطبان نسبت به ظرفیت‌های موجود در استان قم و فرهنگ سازی در زمینه مصرف کالای ایرانی، برگزار می کند.

شعار سال: طرح جهاددانشگاهی استان قم با عنوان "جشنواره کالای ایرانی، گامی بسوی بالندگی" شامگاه گذشته در شورای فرهنگ عمومی استان قم ارائه شد و مورد اقبال اعضای شورا، آیت الله سعیدی رئیس شورا و مهندس صادقی استاندار قم قرار گرفت و جهت اجرا در استان مصوب شد.

محمد حیدری سرپرست جهاد دانشگاهی قم گفت: این جشنواره با توجه به منویات مقام معظم رهبری در راستای ایجاد استقلال سیاسی و اقتصادی، ایجاد کار و اشتغال، افزایش ابتکارات تولیدکنندگان، افزایش ثروت ملی، کاهش تورم و کنترل نقدینگی به همت جهاد دانشگاهی واحد قم اجرا می شود.

* حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی، ستون فقرات اقتصادمقاومتی است

وی با بیان اینکه هدف اصلی این جشنواره فرهنگ سازی برای استفاده و حمایت هرچه بیشتر از کالاهای ایرانی می باشد، ادامه داد: از آنجایی که استفاده ازکالای ایرانی ازمطالبات مقام معظم رهبری است، باید زمینه عملیاتی شدن آن در کشور فراهم شود، معتقدیم رونق تولید و همچنین ایجاد اشتغال در کشور در گرو استفاده از کالای ایرانی و همچنین فرهنگ‌سازی برای تحقق اقبال مردم به کالای ایرانی است.

حیدری با تاکید بر اینکه حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی، ستون فقرات اقتصادمقاومتی است، گفت: ضرورت مصرف و حمایت از کالای ایرانی به قدری دارای اهمیت است که باید برای آن یک حرکت جمعی، اراده ملی و نهضتی همگانی ایجاد شود.

سرپرست جهاد دانشگاهی قم افزود: متاسفانه هنوز مصرف کالای ایرانی برای برخی افتخار حساب نمی شود لذا لازم است این نگاه مردم اصلاح شود و در این مسیر رسانه ملی و دستگاه‌های فرهنگی کشور باید در این زمینه تلاش ویژه کنند، بنابراین جهاد دانشگاهی با هدف بالابردن سطح آگاهی مخاطبان نسبت به
ظرفیت‌های موجود در استان قم و فرهنگ سازی در زمینه مصرف کالای ایرانی، جشنواره "کالای ایرانی، گامی به سوی بالندگی" را برگزار می کند.

حیدری در توضیح چگونگی اجرای جشنواره گفت: جشنواره "کالای ایرانی، گامی به سوی بالندگی" در بخش های هنری شامل پوستر، کاریکاتور، نقاشی، عکس و کلیپ، بخش ادبی شامل خاطره نویسی، بخش شبکه های اجتماعی و بخش ویژه شامل ایده برتر با موضوع آزاد برگزار می شود.

* مهلت ارسال آثار 15 مهر

وی با بیان اینکه آثار ارسالی به جشنواره در دو قالب رده های سنی مختلف و گروه های شغلی دریافت خواهد شد، اظهار داشت: زمان دریافت آثار از 1 شهریور تا 15 مهر می باشد و داوری آثار رسیده تا 22 مهر انجام می‌شود.

*برپایی نمایشگاه " کالای ایرانی، گامی به سوی بالندگی" از 22 مهر

سرپرست جهاد دانشگاهی قم، اضافه کرد: نمایشگاه " کالای ایرانی، گامی به سوی بالندگی" با حضور و معرفی واحدهای تولیدی برتر استان و عرضه کنندگان کالای ایرانی از 22 الی 25 مهر در محل نمایشگاه های دائمی قم برپا خواهد شد.

*برگزاری کارگاه ها و نشست های حوزه تولید و کارآفرینی

حیدری با اشاره به برگزاری کارگاه ها و نشست های مختلف در نمایشگاه، عنوان کرد: کارگاه‌های تشخیص فرصت‌های کارآفرینی، کارآفرینی و روش های ایجاد کسب و کار، مهارت های خلاقیت مالی برای کارآفرینی و نشست های صنعت با مسئولین، صنعت بت دانشگاه، بررسی موانع حقوقی حوزه صنعت و کارآفرینی، بخشی از این عناوین هستند.

وی گفت: سایت ویژه جشنواره با رویکرد معرفی کالای تولید استان طراحی و راه اندازی خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) استان قم، تاریخ انتشار 15 تیر 96، کد مطلب: 964-4814-5:www.qom.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین