پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵
حدود 50 درصد ذخایر نفتی جهان در حوزه خلیج فارس قرار دارد بنابراین باید بتوانیم با همت دانش آموزان و دانشجویان از دانایی به دارایی و خود کفایی برسیم.

شعارسال: در دومین جشنواره ملی دریا-مسیر پیشرفت که صبح روز دوشنبه در سالن همایش‌های باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، سیف دبیر ستاد توسعه فناوری بیان کرد: از آنجایی که بخش عظیمی از سطح کشور را منابع آبی دربرگرفته و همچنین ذخایر نفت و گاز در سواحل دریاهای شمال و جنوب کشور قرار دارند بنابراین منابع آبی و دریاها اهمیت بسزایی دارند.

وی عنوان کرد: پنج عامل توسعه سواحل و سیاست‌های جمعیتی کشور، توسعه حمل و نقل و ترانزیت کالا و مسافر، توسعه و بهره‌برداری ذخایر نفتی و گازی، توسعه فعالیت‌های صیادی و شیلات و امنیت دریایی و حضور در آب‌های آزاد نقش موثری در اهمیت منابع آبی کشور دارند.

دبیر ستاد توسعه فناوری با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر شیب مقالات دانشگاهی در حوزه دریا افزایش یافته، یادآور شد: خوشبختانه در سال 2015 توانسته‌ایم جایگاه نهمی کشور را از نظر علمی کسب کنیم.

سیف افزود: در بخش طرح و دستاوردهای فناورانه دریایی در این جشنواره 44 طرح حضور دارند که از این میان به 9 طرح جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال بخش ایده بازار نیز به این جشنواره اضافه شده که در این بخش 200 ایده جدید شرکت دارند که پس از ارزیابی اولیه و داوری از میان 100 طرح، 10 طرح برتر انتخاب می‌شوند.

دبیر ستاد توسعه فناوری اظهار داشت: در بخش نمایشگاه نیز 33 شرکت دانش بنیان و 21 تیم دانشجویی با همکاری دانشگاه آزاد قزوین در بخش ربات‌های زیردریایی و دانشگاه شریف در بخش شناورهای هوشمند در دریاچه حضور دارند.

سیف بیان کرد: از دیگر بخش‌های این جشنواره بخش فیلم‌های 90 ثانیه‌ای است که 100 فیلم در پنج حوزه شرکت دارند. همچنین 12 هزار اثر در بخش دانش‌آموزی نیز در این جشنواره حضور دارند که این رقم حدود 4.5 برابر سال پیش است.

وی افزود: در این جشنواره 30 سازمان از جمله آموزش و پرورش و وزارت دفاع، بنیاد نخبگان و 100 نفر کارشناس و نماینده حضور دارند.

در ادامه این مراسم وطنی معاون توسعه فناوری بیان کرد: در قرآن هر جا صحبت از خشکی شده از دریا نیز یاد شده است.

وی اظهار داشت: از پنج کشور موسس اوپک چهار کشور ایران، عراق، کویت و عربستان در حوزه خلیج فارس قرار دارند. همچنین دو سوم ذخایر نفتی کشور در اختیار اوپک است و حدود 50 درصد ذخایر نفت در حوزه خلیج فارس قرار دارد و بیش از 50 درصد از ذخایر گاز از سواحل شمال و جنوب ایران و روسیه تأمین می‌شود.

وطنی عنوان کرد: از آنجایی که دریا یک منبع مطمئن برای تضمین غذا محسوب می‌شود بنابراین استفاده از منابع دریایی برای تأمین غذا اهمیت بسزایی دارد.

معاون توسعه فناوری افزود: حدود 50 درصد از ذخایر گاز کشور از منبع پارس جنوبی تأمین می‌شود همچنین این منبع 33 درصد از ذخایر گازی کل جهان را به خود اختصاص داده ست که سه برابر کل ذخایر آمریکا است.

وطنی تصریح کرد: از آنجایی که 300 میلیون سال برای تبدیل برگ درخت به گاز طبیعی زمان لازم است بنابراین تبدیل به محصولات با ارزش افزوده بالاتر اهمیت بسزایی دارد.

گفتنی است در این مراسم نیز از طرح‌های و دستاوردهای برتر فناورانه علمی دریایی کشور تقدیر و تشکر شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 17آبان1395، کدخبر: 5850617: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
0
باز هم نفت و بازم هم مدیریت نفتی و باز هم توسعه نیافتگی و انحصارهای دولتی.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین