پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۰۲۰
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
از زمانی که اولین سفر هیات دولت به استان ها از خوزستان و از ۲۴ دی ماه سال ۹۲ آغاز شد هراز چندگاهی خبر سفر هیات دولت به استان مرکزی اعلام و بعد تکذیب می شد.

شعار سال: هرچند این سفر بالاخره در ۲ و ۳ آبان امسال انجام شد اما بر اساس اعلام برخی از مسئولان سفر هیات دولت به دلایل مختلف از جمله مسائل کلان کشوری، ناتوانی مدیران استانی و عدم آمادگی چندین بار به تعویق افتاد تا سی و دومین سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت یازدهم بیشتر جنبه تبلیغاتی و انتخاباتی داشته باشد.

در نتیجه این سفر نیز بسیاری معتقدند با توجه به مشکلاتی که دولت در خصوص منابع مالی دارد نمی توان خیلی انتظار داشت که بتواند اعتبارات مصوب را به منظور رفع مشکلات ارائه دهد.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در قلب ایران قرار دارد و به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت و یکی از کانون های مهم کشاورزی کشور، امروز با مشکلات متعددی از جمله آلودگی هوا،اعتصابات کارگری، نیمه تعطیل بودن واحدهای تولیدی و ... مواجه است.

در حالی که همه در انتظار این سفر بودند تا بخشی از مشکلات استان برطرف شود تاخیر سفر هیات دولت به استان رفع مشکلات را در دولت یازدهم در هاله ای از ابهام قرار داده است چرا که مشکلات مالی دولت و فرصت باقی ماده تا پایان دولت یازدهم بر این موضوع صحه می گذارد.

هر چند در این سفر برخی از حوزه ها از جمله ورزش و فرهنگ جایی در اعتبارات ابلاغ شده نداشتند و اعتباراتی که برای برخی از واحدها در نظر گرفته شده بیشتر جنبه سیاسی داشت تا کمک به حل مشکلات ولی این سوال مطرح است که آیا همان ۹ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته برای ۵۱ طرح در بازه زمانی دو ساله، اجرا می شود؟

در شرایطی که شش ماه تا زمان انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ایران بیشتر فرصت باقی است و دولت یازدهم تنها ۹ ماه دیگر فرصت دارد تا برنامه های خود را اجرایی کند اما دولت درسفر به استان مرکزی قول دوساله برای تحقق وعده ها را داده است که جای سوال است.

این سوال در ذهن بسیاری از افراد استان مرکزی وجود دارد که اگر دولت یازدهم موفق نشد در انتخابات دوره بعد نظر مردم را جلب کند (با توجه به شرایط کشور و نارضایتی مردم) مردم و مسئولان استان مرکزی چقدر دیگر باید در انتظار تامین اعتبار و اجرای مصوبات این سفر استانی بمانند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری سلام کمیجان، تاریخ 17 آبان 95، کد مطلب: 5615: www.salamkomijan.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین