پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۱۵۴
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
سرپرست دفتر جامعه اسلامی کارگران استان همدان گفت: ریشه بسیاری از مشکلات امروز استان همدان در ارائه آمار غلط و غیر واقعی است که نظام برنامه‌ریزی و نظام گزارش‌گیری عملکردهای را مختل کرده است.

شعار سالسعید کوچعلی آمار اشتغال را پایه برنامه‌ریزی در همه کشورها دانست و اظهار داشت: اگر آمار اشتغال درست و مبتنی بر روش‌های علمی باشد، برنامه‌ریزی می‌تواند به طور قطع و یقین به سمت و سوی صحیح هدایت شود.

وی با اشاره به اهمیت آمار اشتغال با بیان اینکه مسؤولان استان به آمار توجهی ندارند، ادامه داد: مسؤولان استان نباید برای خوشایند مقامات کشوری اعداد و ارقامی را ذکر کنند.

سرپرست دفتر جامعه اسلامی کارگران استان همدان با اشاره به رابطه مستقیم آمار اشتغال و برنامه‌ریزی در کشور خاطرنشان کرد: اگر آمار و اطلاعات ما درست نباشد، باید بپذیریم که برنامه‌ریزی ما هم غلط خواهد بود.

وی با بیان اینکه حتی در نهادهای رسمی که آمار‌های رسمی منتشر می‌کنند، تفاوت و تناقضاتی دیده می‌شود، افزود: در حال حاضر در استان یک خلأ جدی در زمینه مسئله آمار به عنوان پایه برنامه‌ریزی وجود دارد.

کوچعلی تصریح کرد: به عنوان مثال ملاک اشتغال استان همدان تعداد بیمه‌شدگان اجباری جدید قرار گرفته و هر ماه از سوی سازمان تامین اجتماعی افرادی که برای نخستین بار کد بیمه گرفتند به استانداری اعلام می‌شود در حالی که به هیچ عنوان بیمه‌شده جدید اجباری ملاک اشتغال نیست.

وی با بیان اینکه اعلام شده که همدان جزو سه استانی است که کمترین نرخ بیکاری را دارد، افزود: باید بررسی شود که بر چه اساس همدان جزو سه استان برتر در کمترین نرخ بیکاری است؟

سرپرست دفتر جامعه اسلامی کارگران استان همدان ضمن هشدار نسبت به عواقب آمارسازی در استان بیان کرد: متاسفانه مراکز متولی اشتغال، آمارسازی می‌کنند و این آمارسازی به زیان بوده و تهدید جدی برای نظام برنامه‌ریزی کشور است.

وی تاکید کرد: ریشه بسیاری از مشکلات امروز استان در ارائه آمار غلط و غیر واقعی است که نظام برنامه‌ریزی و نظام گزارش‌گیری عملکردها را مختل کرده است.

کوچعلی افزود: اگر آمار درستی از جمعیت کشور نداشته باشیم، قادر نخواهیم بود برای آموزش این افراد برنامه‌ریزی داشته باشیم که همین موضوع در رابطه با آمار اشتغال نیز صدق می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون نرخ بیکاری واقعی با آنچه که مسؤولان می‌گویند متفاوت است، تصریح کرد: ‌اگر آمارها صحیح نباشد و داده‌های مختلف و متفاوت به تصمیم‌گیران ارائه شود قطعا سیاست درستی اتخاذ نخواهد شد.

سرپرست دفتر جامعه اسلامی کارگران استان همدان با بیان اینکه بر اساس اعلام رئیس مرکز آمار ایران اگر کسی یک ساعت در هفته کار کند، شاغل محسوب می‌شود، افزود: مردم در طول هفته با چند ده ساعت کار نمی‌توانند معاش خود را تامین کنند حال چگونه فردی با یک ساعت کار در هفته شاغل محسوب شده است؟

وی با بیان اینکه در جامعه ما با نرم‌افزار کشورهای غربی نمی‌توان میزان بیکاری و اشتغال را تعیین کرد و آمار در این زمینه غلط خواهد بود، ادامه داد: ارائه آمار غلط از سوی متولیان اشتغال جهت‌گیری استان را به اشتباه خواهد برد و از سوی دیگر جذب منابع کشوری اشتغال برای استان را دچار مشکل خواهد کرد.

کوچعلی با بیان اینکه مردم باید صادقانه نسبت به ارائه آمار اشتغال ایجاد شده ورود کنند، افزود: آمار اشتباه موجب دلسردی مردم می‌شود.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 26 تیر 1396، کد مطلب: ۱۳۹۶۰۴۲۵۰۰۱۶۹۴:www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین