پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۹۳۱
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
معاون اشتغال اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه نرخ بیکاری فصل پاییز این استان 7.3 درصد است، گفت: استان همدان بعد از استان سمنان دومین استان کشور در کاهش نرخ بیکاری است.

شعار سال: مصطفی قربانفر با اشاره به اینکه میانگین نرخ بیکاری سه فصل استان همدان 7.3 درصد است، اظهارکرد: نرخ بیکاری فصل بهار استان همدان 8.2 درصد، تابستان 6.5 درصد و پاییز 7.3 درصد بوده است.

وی با بیان اینکه در پاییز امسال استان‌های کرمانشاه و چهارمحال وبختیاری بیشترین نرخ بیکاری را در کشور داشتند، تصریح کرد: 19 استان نرخ بیکاری پایینتر از میانگین کشور که 11.7 درصد بوه است، داشته‌اند.

وی با تأکید براینکه نرخ بیکاری استان همدان 4.4 درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است، خاطرنشان کرد: نرخ مشارکت استان همدان در نه ماهه امسال 40.3 درصد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد افزایش داشته است که نشان می‌دهد امید به یافتن کار در همدان بیشتر شده است.

معاون اشتغال اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیشترین آمار بیکاری را به خود اختصاص داده‌اند، اظهارکرد: نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کشور 18 درصد است که این نرخ در همدان 12 درصد برآورد می‌شود.

قربانفر یادآور شد: همچنین نرخ بیکاری جوانان 15 تا 24 سال در کشور 27 درصد است که این نرخ در استان همدان 14 درصد است.

وی با اشاره به اینکه در نه ماهه امسال 9800 شغل در سامانه رصد ثبت شده است، افزود: تا پایان سال باید 19 هزار شغل در بخش مسکن و غیرمسکن در استان همدان ایجاد شود.

وی با تأکید براینکه 8000 شغل در بخش مسکن ایجاد شده است، تصریح کرد: امسال به 1144 نفر 13.5 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده است که البته فقط پرداخت وام کفایت نمی‌کند بلکه باید بازار فروش نیز برای محصولات ایجاد شود که در این راستا هرساله نمایشگاه مشاغل خانگی در استان برگزار می‌شود.

معاون اشتغال اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه امسال نیز از 10 تا 15 بهمن نمایشگاهی برای عرضه محصولات مشاغل خانگی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: از سال 89 تا کنون برای 44 هزار نفر مجوز مشاغل خانگی صادر شده است.

قربانفر با اشاره به اینکه سهمیه استان همدان در فاز اول تسهیلات اشتغال روستایی 168 میلیارد تومان بود، یادآور شد: در فاز اول 200 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شد و پیش‌بینی می‌شود در فاز دوم که به زودی ابلاغ خواهد شد؛ 330 میلیارد تومان به استان سهمیه داده شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 25 دی 97، کد مطلب: 97102513588:www.isna.ir



اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین