پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۲۵۶
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: استاندار همدان باید سالانه ۳۶ هزار شغل در استان همدان ایجاد کند.

شعار سال: حمیدرضا حاجی بابایی شامگاه پنج شنبه در جمع نمازگزاران مسجد امیرالمومنین (ع) همدان بااشاره به برنامه ششم توسعه گفت: اشتغال و تولید یکی از اصلی ترین رویکردهای این برنامه است که باید مورد توجه مدیران استان همدان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بانک ها در استان همدان باید پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کنند و ۱۸ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای اشتغال صورت گیرد، گفت: در این برنامه باید سالانه ۳۶ هزار شغل ایجاد شود.

با آمار اشتغال واقعی خیلی فاصله داریم

حاجی بابایی با اشاره به آمار ارائه شده در زمینه اشتغال توسط استاندار همدان افزود: بر اساس آمار ارائه شده سال گذشته ۱۵ هزار شغل در استان همدان ایجاد شده و اگر فرض را بر درست بودن آمار بگیریم بازهم با آمار اشتغال واقعی خیلی فاصله داریم.

حاجی بابایی باتاکید براینکه هر چه دولت بخواهد در چارچوب نظام برایش مهیا می کنیم، گفت: از دولت کار می خواهیم و در استان همدان نیز همین رویه را داریم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت هر کس را به عنوان استاندار همدان منصوب کند باید به واسطه وی ۳۶ هزار شغل طی یک سال در استان همدان ایجاد شود، تاکید کرد: ما نماینده مردم هستم و حق مردم را مطالبه می کنیم و وظیفه ما رصد فعالیت ها و انطباق آنها با اهداف برنامه های توسعه ای و فرادستی است.

وی با تحلیل آمار ارائه شده و بیان اینکه طبق ادعای استاندار همدان نرخ بیکاری در استان همدان هشت و نیم درصد بوده و همدان جزء سه استان برتر کشور در زمینه ایجاد اشتغال است، گفت: با در نظر گرفتن آمار مشارکت اقتصادی در همدان که ۴۰.۸ است یعنی ۶۲۰ هزار مورد شغل باید ایجاد شود اما اگر آمار درست باشد حدود ۵۰۳ هزار نفر اشتغال ایجاد شده که بیش از ۱۰۰ نفر شغل فاصله آمار است.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه به ما ایراد می گیرند که چرا مثل مجلس ششم داد نمی زنید، گفت: امروز شرایط کاملا متفاوت است و نیاز به فریاد زدن نیست و امروز وضعیت به گونه ای است که باید طوری رفتار کنیم که نظام آسیب نبیند چراکه صلاح نظام امروز همدلی و هم افزایی مجلس و دولت برای خدمت به مردم است.

وی در ادامه با بیان اینکه به همه وزاری معرفی شده از طرف دولت رای اعتماد دادیم تا دولت به دور از هر چالش و دغدغه ای بتواند به اجرای برنامه ها از جمله برنامه ششم توسعه بپردازد، گفت: در این برنامه فقط در حوزه اشتغال باید سالانه یک‌میلیون و ۵۰۰ شغل ایجاد شود.

حاجی بابایی با بیان اینکه ایجاد ۸۰۰ هزار شغل از طرف دولت ادعا شده اما اگر این تعداد شغل ایجاد شده است باید تغییر را احساس کنیم، گفت: در استان همدان باید ۱۸ هزار شغل و در شهر همدان هشت هزار شغل ایجاد شده باشد که اگر چنین است چرا هیچ تغییری در اطراف خودمان احساس نمی کنیم.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: در فراکسیون ۱۲۲ نماینده در جلسات متعدد درباره راهکارهای همدلی و توسعه و آبادانی کشور هم اندیشی می کنند و با توجه به صلاح نظام تصمیم گرفته می شود.

وزیر اسبق آموزش و پرورش به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد دو سند تحول در آموزش وپرورش و قانون برنامه ششم توسعه کشور اشاره کرد و گفت:براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری این دو سند از جامعیت کامل برخوردارند و باید سرلوحه برنامه های مسئولان در دولت قرار گیرند که مجلس هم زمینه را برای اجرای آنها مهیا کرده است.

وی در ادامه با اشاره به شهدای دفاع مقدس و بیان اینکه اگر در آن زمان آمادگی دفاعی خوبی داشتیم این همه جوانان شهید نمی شدند، گفت: در توجیه رفتار ترامپ می گویند ترامپ دیوانه است ولی این قراردادی است برای برهم زدن برجام چراکه اگر ترامپ هم دیوانه باشد سیاست های آمریکا دیوانه نیست و هوشیارانه در صدد استثمار ملت هاست.

حاجی بابایی اظهار داشت: امروز امریکا به ما تکلیف می کند که موشک و قدرت موشکی نداشته باشید و با عراق و سوریه کاری نداشته باشید اما ما به دنبال جنگ نیستم ولی نمی توانیم از توان دفاعی خود غفلت کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 12 آبان 96، کد مطلب: 4133076: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین