پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۱۱۲۶۸۶
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
بخشی گفت: باور کردن ادعای ایجاد یک میلیون شغل در 9 ماه اول امسال مشکل است و بعید است در این شرایط اقتصادی چنین مقدار شغلی ایجاد شده باشد.

شعار سال: دکتر لطفعلی بخشی اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفتگو در خصوص افزایش آمار اشتغال در نه ماه گذشته اظهار کرد: در کشور یک مرکز رسمی برای اعلام آمار داریم که اگر بخواهیم به این سازمان هم شبهه وارد کنیم کار سخت می شود. برای اینکه بخواهیم این مسئله را راست آزمایی کنیم باید از دو دیدگاه استفاده کرد.

وی افزود: اولین دیدگاه این است که به تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی چند نفر اضافه شده‌اند؟ در واقع کسی که در مکان های رسمی استخدام می شود بیمه برایش رد می‌شود. اگر تامین اجتماعی همین آمار را تایید کند یعنی مرکز آمار درست اعلام کرده است.

وی گفت: دومین دیدگاه این است که خیلی از کارفرماها شغل ها را به بیمه گزارش نمی دهند و برایشان حق بیمه هم نمی پردازند. اگر نصف این تعداد به آمار تامین اجتماعی اضافه شده باشد، می‌توان گفت نصف دیگر کسانی هستند که شغل ایجاد شده برایشان در تامین اجتماعی ثبت نشده است.

وی گفت: باید این دو دیدگاه را راستی آزمایی کرد. باور کردن ادعای ایجاد یک میلیون شغل در نه ماه اول امسال مشکل است و بعید است در این شرایط اقتصادی چنین مقدار شغلی ایجاد شده باشد.

گفتنی است مرکز آمار هفته گذشته در جدیدترین گزارش خود از وضعیت نیروی کار در فصل پاییز اعلام کرد که تعداد شاغلان از حدود 22 میلیون نفر در اسفند 95 به 23 میلیون نفر در پایان آذر 96 رسیده است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اقتصادی، تاریخ انتشار 5 اسفند 96، کد مطلب: 2111696، www.90eghtesadi.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین